English

رئیس پلیس فتا کرمانشاه:

خریدوفروش وام ممنوع است/ مردم در دام کلاه‌برداران نیفتند

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در خصوص پیام‌های منتشرشده در فضای مجازی جهت خریدوفروش وام و تسهیلات بانکی به شهروندان هشدار داد و گفت: هر نوع خریدوفروش وام و تسهیلات بانکی ممنوع است.

خریدوفروش وام ممنوع است/ مردم در دام کلاه‌برداران نیفتند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، سرهنگ علی کریمی با اعلام خبر ممنوعیت خریدوفروش وام، ابراز داشت:: یکی از مواردی که در فضای مجازی و به‌خصوص نرم‌افزارهای ارائه خدمات به‌وفور یافت می‌شود، پیام‌های خریدوفروش وام و انواع تسهیلات مانند وام ازدواج و خرید مسکن، مشاغل خانگی و... است که شهروندان باید مراقب باشند تا در دام کلاه‌برداران قرار نگیرند.

وی افزود: بسیاری از آگهی‌های فروش امتیاز وام می‌تواند نوعی کلاه‌برداری باشد، چون زمانی که فرد خریدار امتیاز، مبلغی را به‌عنوان خرید به‌حساب طرف مقابل واریز می‌کند، فروشنده کلاه‌بردار از واگذاری تسهیلات امتناع می‌‎ورزد.

کریمی یادآور شد: گاهی نیز کلاه‌بردار اعلام می‌کند که خریدار باید ضامن وام بانکی شود، اینجاست که باید توجه داشت زمانی که قربانی به‌عنوان ضامن قرارداد را امضا کرد، کلاه‌بردار تعهدات خود را انجام نداده و پس از دریافت وام متواری می‌شود و دراین‌بین فرد ضامن باید مبلغ وامی که دریافت نکرده است را پرداخت کند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه افزود: حتی برخی از این کلاه‌برداران با دریافت مدارک موردنیاز مثل اصل و کپی کارت ملی، شناسنامه و ... از مدارک شهروندان نیز سوءاستفاده کرده و برای آن‌ها مشکل ایجاد می‌کنند.

کریمی به همه افراد توصیه کرد به‌هیچ‌عنوان اصل یا کپی مدارک شناسایی خود را چه به‌صورت حضوری و چه از طریق ارسال ایمیل در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند، چراکه تبعات قانونی هرگونه سوءاستفاده از این مدارک به عهده صاحب آن است.

وی در پایان با اعلام ممنوعیت خریدوفروش وام و تسهیلات بانکی، گفت: ارائه هرگونه خدمات مالی نظیر دریافت و پرداخت تسهیلات صرفاً از طریق سیستم بانکی انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه