English

مدیرعامل خانه مطبوعات کرمانشاه در آستانه روز خبرنگار؛

دولت هر چه زودتر درد مزمن بیمه خبرنگاران را درمان کند

وحید نیشابوری با اشاره به مشکل بیمه خبرنگاران، گفت: مشکل بیمه خبرنگاران و فعالان رسانه یکی از دردهای مزمن و کهنه مطبوعات و رسانه‌های کشور است و انتظار می‌رود دولت هرچه سریع‌تر تکلیف این درد را روشن کند.

دولت هر چه زودتر درد مزمن بیمه خبرنگاران را درمان کند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، وحید نیشابوری در آستانه 17 مرداد روز خبرنگار ضمن تأکید بر حل مشکل بیمه خبرنگاران، ابراز داشت: همان‌گونه که بعضی از اقشار جامعه از سوی دولت تحت پوشش بیمه قرارگرفته‌اند، این قشر زحمت‌کش و بی توقع که جایگاه و وظیفه  خطیری بر عهده‌دارند و می‌بایست موردتوجه و عنایت واقع شوند و تکلیف بیمه خبرنگاران برای همیشه مشخص شود.

وی با انتقاد از صدور بی‌رویه مجوز نشریات، گفت: صدور بی‌رویه  و بی‌ضابطه مجوز نشریات به‌جایی رسیده که حتی افرادی که یک روز سابقه فعالیت رسانه‌ای ندارند نیز می‌توانند بدون کمترین تجربه و تخصص صاحب نشریه شوند و این امر باعث افزایش بی‌منطق کمیت و کاهش شدید کیفیت رسانه‌های کشور شده است.

گرانی سرسام‌آور کاغذ، رمق نیمه‌جان مطبوعات را گرفته است

مدیرعامل خانه مطبوعات کرمانشاه گرانی سرسام‌آور کاغذ طی سال‌های گذشته و به‌ویژه از ابتدای امسال را تیر خلاصی بر پیکره بی‌جان مطبوعات کشور و استان دانست و گفت: جا دارد به شکل ویژه و فوری در هیئت دولت راه‌حلی برای این مشکل اندیشیده شود.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به شرایط مالی نشریات کرمانشاه، اظهار داشت: در دنیایی که رسانه‌های دیجیتال و فضای مجازی همچون سیلی که هیچ سدی مانع آن نیست در حال تفرقه‌افکنی، ماجراجویی، تهمت و افترا و شایعه‌سازی است، نشریات مکتوب و شناسنامه‌دار در جنگی نابرابر در حال مقاومت‌اند.

وی افزود: این نبرد نابرابر هم‌اکنون فرسایشی شده و نشریات مکتوب آخرین لحظات عمر خود را سپری می‌کنند و گواه این ادعا آمار نشریاتی است که طی یکی دو سال گذشته خواسته یا ناخواسته به دلیل مشکلات عدیده مالی تعطیل و یا به دلیل ماده 16لغو امتیاز شده‌اند.

نیشابوری بابیان اینکه در استان‌های کمتر برخورداری مثل کرمانشاه حیات مادی نشریات به آگهی‌های دولتی بستگی دارد، تصریح کرد: توزیع ناهماهنگ و نابرابر این آگهی‌ها و نبود سازوکاری مناسب و منطقی برای آن مورد اعتراض مدیران و فعالان نشریات است که می‌توان  با استفاده ازنظر صاحبان نشریات و با کمک، هماهنگی و نظارت خود آن‌ها این مشکل دیرینه را حل کرد.

پرداخت یارانه مطبوعات

پرداخت یارانه مطبوعات نابرابر است

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه با انتقاد از ناهماهنگی و نابرابری در پرداخت یارانه مطبوعات گفت: روند پرداخت یارانه‌های مطبوعات به‌گونه‌ای بوده که هیچ‌گاه نتوانسته رضایت مدیران نشریات را جلب نماید و باید گفت که تخصیص و پرداخت یارانه‌های مطبوعات  بر اساس روش و قاعده‌ای اصولی و قانع‌کننده‌ای نبوده و نیست.

وی افزود: چه بسیارند مدیران نشریاتی که  زندگی مادی خود را به‌پای نشریه‌شان گذاشته‌اند تا به لحاظ کمی و کیفی آن را ارتقا دهند، اما در زمان پرداخت یارانه‌ها با بی‌عدالتی کمترین سهم به آن‌ها اختصاص‌یافته است.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه روشن نبودن تکلیف فعالیت سرپرستی نشریات سراسری در استان‌ها در کنار مشکل بیمه خبرنگاران را  نیز از آفات فعالیت رسانه‌ای در کشور برشمرد و اظهار داشت: این امر باعث تضعیف بیش‌ازپیش نشریات محلی و حتی برخی از سرپرستی‌های نشریات سراسری که قدمت بیشتری دارند شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه