English

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در گفتگو با موج؛

خوزستان بیشترین افراد بزرگسال مبتلا به آسم را دارد/توصیه های بهداشتی به افراد در معرض دود آتش سوزی هورالعظیم

رئیس مرکز بهداشت خوزستان خوزستان با بیان اینکه شیوع آسم در بین بزرگسلان استان خوزستان به نسبت دیگر استان ها بیشتر است به مردم شهرهای اطراف هورالعظیم که در معرض دود قرار دارند توصیه های بهداشتی کرد.

خوزستان بیشترین افراد بزرگسال مبتلا به آسم را دارد/توصیه های بهداشتی به افراد در معرض دود آتش سوزی هورالعظیم

شکرالله سلمان زاده در گفتگو با خبرنگار موج خوزستان عنوان کرد: دود همانند ریزگردها می تواند برای تنفس مردم خوزستان مشکل جدی ایجاد کند، اما با توجه به اینکه دود قرار براین نیست که ماندگار شود همچنان ریزگرد ها را به عنوان عامل اصلی مشکل تنفس خوزستان می دانم زیرا وسعت بیشتری از استان را در برمی گیرد.

وی با بیان اینکه شیوع آسم در بین بزرگسلان استان خوزستان به نسبت دیگر استان ها بیشتر است، ادامه داد: مشکلات زیست محیطی استان خوزستان شیوع آسم را بیشتر از قبل کرده ، در صورتی که دودهای هور العظیم دامه داشته باشد افراد بیشتری را در معرض خطر ابتلا به آسم قرار می گیرند و معظل تنفسی جدیدی در راه استان خوزستان است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در ادامه با توجه به شرایط کنونی به مردم استان توصیه کرد: در صورت بروز هر گونه مشکل تنفسی سریعا به اولین مرکز درمانی مراجعه کرده و تا حد امکان افراد سعی کنند در معرض دود و محیط های باز قرار نگیرند هر چند که دود پدیده ای است که به راحتی می تواند وارد محیط های بسته شود.

وی تاکید کرد: بهترین راهکار برای مردم شهرهای هویزه، سوسنگرد و اهواز و دیگر شهرهای که دود هورالعظیم برای آن های مشکل تنفسی ایجاد کرده است، استفاده از شیرکم چرب، نوشیدن مایعات زیاد، سبزی و میوه جاتاست.

براساس گزارش موج خوزستان،  هم اینک دود ناشی از آتش سوزی هورالعظیم برخی از شهرهای استان خوزستان را در برگرفته که مردم شهرهای هویزه مجبور به استفاده از ماسک در منزل و همچنین اهوازی ها نیز با  سوزش چشم و مشکل تنفس از خواب بیدار شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه