English

فعالیت ۱۵ پایگاه سنجش نو آموزان در استان کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان بیان کرد امسال ۱۵ پایگاه در زمینه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و همچنین پیش دبستانی فعالیت دارند.

فعالیت 15 پایگاه سنجش نو آموزان در استان کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان ؛خلیل رنجبر از  فعالیت ۱۵ پایگاه در زمینه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی خبرداد.

وی گفت: تابستان امسال تعداد ۱۴ پایگاه سنجش اولیه و یک پایگاه تخصصی در سطح استان برای اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پیش بینی شده است.
رئیس اموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: از این تعداد شهرستان سنندج دو پایگاه و شهرستان‌های سقز، مریوان، بانه، دیواندره، بیجار، دهگلان، قروه، کامیاران، سروآباد و زیویه نیز هر کدام دارای یک پایگاه هستند.
رنجبر بیان کرد: در این راستا ۱۶۸ نیروی متخصص و مجرب در پایگاه‌های اولیه و تخصصی مشغول به فعالیت هستند.
وی افزود:از نیمه دوم تیرماه امسال و همزمان با آغاز طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان تاکنون، سلامت ۶ هزار و ۴۴۷ نوآموز در این استان سنجش شده است.
رئیس اموزش و پرورش استثنایی استان کردستان افزود:ازاین تعداد نوآموز ارزیابی شده در پایگاه‌های سنجش، چهار هزار و ۵۲۰ نفر بدون مشکل بودند و یک هزار و ۲۹۴ نفر نیز در مرحله اول آمادگی تحصیلی حد نصاب لازم را کسب نکرده و به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.
رنجبر افزود:همچنین از میان نوآموزانی که تاکنون مورد سنجش سلامت قرار گرفته اند ۱۷ نفر دارای مشکل جسمی حرکتی، ۳۸۱ نفر مشکوک به مشکل بینایی و ۲۳۵ نفر نیز مشکوک به مشکل شنوایی بوده اند.
وی تاکید کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه حدود ۲۶ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در پایگاه‌های سنجش سیار و ثابت استان مورد ارزیابی بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و نمودار رشد قرار بگیرند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: نوآموزانی که از نظر سلامت جسمی و هوشی در پایگاه‌های اولیه سنجش مشکل دار شناخته شوند به پایگاه تخصصی سنجش برای بررسی تخصصی‌تر ارجاع داده می‌شوند.
رنجبر اظهار داشت: سال گذشته ۱۰۰ درصد از نوآموزان استان زیر پوشش برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان قرار گرفتند.
وی ادامه داد: از اوایل مهر ماه سال تحصیلی جاری نیز پایگاه‌های سنجش نوآموزان پیش دبستانی در استان فعال و ارزیابی‌های اولیه و تخصصی در آن‌ها انجام خواهد شد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان هدف از اجرای برنامه سنجش را غربالگری، ساماندهی درست نوآموزان بدو ورود به دبستان و مداخلات به هنگام در حوزه درمان برای تمام نوآموزان اعلام کرد.
گفتنی است، برنامه سنجش نو آموزان از نیمه دوم تیرماه در پایگاه‌های استان آغاز شده و تا ۱۵ شهریور ماه ۹۷ آماده ارائه خدمات به والدین و نو آموزان بدو ورود به دبستان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه