English

بیش از ۹۰۰ هزار نفر در استان کردستان کارت ملی هوشمند دریافت کردند

مدیر کل ثبت احول استان کردستان با اشاره به اینکه یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر در استان واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند، گفت:تاکنون ۹۹۰ هزار نفر از افراد واجد شرایط کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده اند.

بیش از 900 هزار نفر در استان کردستان کارت ملی هوشمند دریافت کردند

حسن صومی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج کردستان گفت: تاکنون بیش از 900  هزار نفر در استان کردستان کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده اند و 270 هزار نفر از واجدان شرایط باقی مانده است.

وی گفت:جمعیت استان کردستان حدود یک میلیون ۶۲۲ هزار نفر است که از این جمعیت یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفربالای ۱۵ سال در استان واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

مدیر کل ثبت احوال استان کردستان بیان کرد:در حال حاضرکارت ملی هوشمند۳۵ هزار نفردر دفاتر پست و ادارات و دفاتر پیشخوان آماده تحویل است که از افراد تقاضامندیم با مراجعه به این دفاتر نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند در غیر اینصورت برابر پروسه زمانی باید برای بار دوم مراحل دریافت کارت ملی خود را انجام دهند.
صومی با اشاره به اینکه «کارت هوشمند ملی را کلید ورود به دولت الکترونیک نامگذاری کرده‌اند»، ادامه داد:کارت هوشمند ملی استفاده چند منظوره خواهد داشت امکانات این کارت می‌تواند جانشین کارت بانکی، گواهینامه و ... شود.
وی در ادامه گفت:کارت ملی هوشمند یک فضا و یک قابلیت است ۲۱ اپلیکیشن برای آن طراحی شده از این کارت برای ساختار‌های بانکی، بیمه، انتخابات و ... استفاده خواهد شد.
مدیر کل ثبت احوال استان کردستان در پایان با بیان اینکه مهلت دریافت کارت هوشمند ملی تا پایان سال ۹۷ تمدید شده است، گفت: افراد برای دریافت کارت هوشمند ملی می‌توانند به ادارات پست، ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سراسر استان مراجعه کنند.
گفتنی است؛ طرح کارت هوشمند ملی از سال ۱۳۹۵ در کشور اجرایی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه