English

خواسته ها و انتظارات آحاد جامعه در اولویت قرار گیرد

مشاور عالی و رئیس گروه مشاوران استاندار هرمزگان خواستار تعیین اولویت های دستگاه هایی اجرایی مطابق با خواسته ها و انتظارات آحاد جامعه شد.

خواسته ها و انتظارات آحاد جامعه در اولویت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمدباقر کشفی اولویت گذاری در انجام کارها را از مولفه های موفقیت مدیران دستگاه ها و سازمان ها در انجام وظایف دانست و عنوان کرد: با توجه به وجود انتظارات مختلف از دستگاه ها و محدودیت فرصت، منابع و امکانات، مدیران دستگاه ها باید با تکیه بر پژوهش و بررسی های میدانی، خواسته ها و انتظارات دارای اهمیت جامعه مخاطب خود را شناسایی و بر این مبنا برای کار خود اولویت گذاری داشته باشند.

وی ادامه داد: بر این اساس باید عمده منابع در اختیار هر دستگاه و مدیر آن برای تحقق اولویت های تعیین شده اختصاص یابد تا بتوان به انتظارات مخاطبین هر مجموعه پاسخ داد.

مشاور عالی و رئیس گروه مشاوران استاندار هرمزگان افزود: ممکن است اولویت های جامعه در هر دوره زمانی متفاوت باشد که لازم است تحقیقات و پژوهش ها از سوی دستگاه ها و سازمان ها در دوره های کوتاه مدت صورت گیرد تا نیازسنجی واقعی از انتظارات مردم در شرایط روز جامعه صورت گیرد و رفع این نیازها در اولویت باشند.

کشفی  با بیان اینکه پس از نیازسنجی، باید اقدامات و کارهای صورت گرفته، اثرسنجی شوند، تصریح کرد: اثرسنجی عملکردها و اقدامات امری ضروری و بسیار مهم است که نشان می دهد آیا توانسته ایم با کارهای خود وضعیت جامعه را ارتقا دهیم یا خیر، و با این کار خواهیم توانست میزان موفقیت اقدامات را مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ممکن است در برخی موارد تصمیمات و اهداف تعیین شده از سوی مدیران دستگاه ها همسو با دغدغه ها و انتظارات بدنه جامعه نباشد، اضافه کرد: این فاصله و عدم انطباق میان اولویت های مدیران و جامعه، نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت.

مشاور عالی و رئیس گروه مشاوران استاندار هرمزگان تاکید کرد: مبنای کار مدیران سازمان ها و دستگاه ها باید ایجاد رضایتمندی در مردم باشد و بر این اساس باید برای شناخت نیازها و دغدغه های آحاد جامعه مطالعات میدانی صورت گیرد تا اولویت سازمان ها بر این اساس تعیین شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی