English

استاندار گیلان خبر داد:

پرداخت بیمه تکمیلی امسال خبرنگاران توسط استانداری گیلان

استاندار گیلان از پرداخت بیمه تکمیلی امسال خبرنگاران توسط استانداری خبر داد گفت: امسال نیز همانند سال گذشته، استانداری گیلان بیمه تکمیلی خبرنگاران را متقبل خواهد شد.

پرداخت بیمه تکمیلی امسال خبرنگاران توسط استانداری گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان؛ مصطفی سالاری در نشست با خبرنگاران به نقش تاثیرگذار رسانه ها در تنویر افکار عمومی اشاره و اظهار کرد: توسعه رسانه راه را برای پیشرفت و توسعه کشور هموار می کند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از جمله مهمترین نقش رسانه ها به شمار می رود، افزود: دولت همواره در تمامی امور نیازمند مشورت با مردم و رسانه هاست.

PIC-16

سالاری موقعیت گیلان به لحاظ جغرافیایی را کم نظیر خواند و گفت: منابع انسانی توانمند از جمله نقاط قوت این استان محسوب می شود .

آغاز عملیات اجرایی 8 کیلومتر باقی مانده آزادراه تا دو ماه آینده

سالاری از آغاز عملیات اجرایی 8 کیلومتر باقی مانده آزادراه تا دو ماه آینده خبر داد و عنوان کرد: با افتتاح راه آهن گیلان زمینه برای رشد اقتصادی فراهم می شود.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ اعتماد عمومی بیان داشت: اگر بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم بسیاری از مشکلات در مراحل ابتدایی مرتفع می شود.

استاندار گیلان به شایعه کمبود بنزین در گیلان اشاره کرد و افزود: با وجود بی اساس بودن این شایعه و علیرغم اینکه هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین گرفته نشده، شاهد بودیم که مصرف بنزین در استان از روزانه 3 میلیون و 200 هزار لیتر به بالغ بر 6 میلیون لیتر افزایش یافت.

وی ادامه داد: ذخیره موجود در لوله های انتقال بنزین از تهران به رشت به تنهایی می تواند نیاز 4 روز استان را تامین کند.

نماینده عالی دولت در گیلان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص نامه عضو شورای شهر رشت و درخواست اجرای طرح مدیریت جامع شهری نیز گفت: تصمیم گیری در رابطه با این موضوع که بارها در 30 سال گذشته مطرح شده در حیطه اختیارات دولت نیست.

وی با بیان اینکه اولویت های استان در چهار محور کشاورزی، صنعت، تجارت و خدمات دنبال می شود، اظهار کرد: یکی از محورهای گردشگری در استان بوم گردی است که دولت با ارائه تسهیلات مناسب از سرمایه گذاری در این حوزه حمایت می کند.

سالاری، منطقه آزاد انزلی را از جمله مزیت های گیلان برشمرد و تصریح کرد: معافیت های مالیاتی و همسایگی با کشورهای خارجی از جمله امتیازاتی است که باید به خوبی از آن ها بهره گرفت.

وی در ادامه به پیگیری های صورت گرفته برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی گیلان اشاره کرد و افزود: نشست های متعددی با حضور صاحبان صنایع، مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران عامل بانک ها تشکیل دادیم که در نتیجه آن ها بخشی از مشکلات موجود مرتفع شد و برای رفع مشکلات باقی مانده در تلاش هستیم.

PIC-11

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه عوامل متعددی در جذب سرمایه گذاران نقش دارند، گفت: ادعا نمی کنیم بروکراسی اداری یکی از موانع پیش روی سرمایه گذاران نیست، اما قوانین متعدد و متناقضی که از سالیان دور تاکنون منسوخ نشده گره ای در مسیر اجرای صحیح فعالیت ها است.

وی در رابطه با وضعیت رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت نیز گفت: مشکل این دو رودخانه باید ریشه ای حل شود زیرا تا زمانی که ورود فاضلاب های شهری به آن ها اتصال دارد، هیچ تلاشی موثر واقع نمی شود.

سالاری عنوان کرد: احداث سدهای خاکی در بالادست رودخانه برای مهار روان آب ها از جمله اقداماتی است که باید صورت گیرد و امسال نیز اعتبار خوبی برای ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود اختصاص داده شده است.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: خرید تضمینی محصولات راهکاری موقت است و برای حمایت از کشاورزی باید به مسائلی از جمله کاهش قیمت تمام شده و تقویت صنعت بسته بندی توجه داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت فعلی ارز در کشور، واردات از مبادی غیر رسمی به لحاظ اقتصادی غیرقابل توجیه شده و از اینرو باید از این فضا برای تقویت تولید داخل بهره گرفت.

سالاری لایروبی 1100 کیلومتر از آب بندان های گیلان برای تسهیل آبرسانی به مزارع استان را از جمله فعالیت های صورت گرفته در سال زراعی جاری معرفی کرد و افزود: مطابق رایزنی های انجام شده در شورای معادن گیلان، مقرر گردید که امسال عملیات لایروبی به حجم حداقل 250 میلیون متر مکعب انجام شود.

 سال های آتی در خصوص تامین آب کشاورزی نگرانی نداریم

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: با برنامه های پیش بینی شده و همچنین افتتاح 7 سد لاستیکی استان، در سال های آتی در خصوص تامین آب کشاورزی نگرانی نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: امسال علیرغم نگرانی های موجود، با هم افزایی دستگاه های اجرایی و همکاری کشاورزان آبرسانی به مزارع به خوبی مدیریت شد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت های بانوان و جوانان از جمله سیاست های دولت تدبیر و امید است، گفت: متاسفانه برخی مخالفین دولت پس از انتصاب بخشداران جوان کارشکنی های بسیاری انجام دادند اما همواره بر جوانگرایی مصمم هستیم.

وی تصریح کرد: مردم در انتخابات به یک سیاست و تفکر مشخص رای داده اند لذا در انتصابات همسو بودن افراد با سیاست های دولت مدنظر قرار می گیرد.

سالاری با بیان اینکه برخی افراد هنوز انتخابات را فراموش نکرده اند و چوب لای چرخ دولت می گذارند، تاکید کرد: مردم از اظهارنظرها و جبهه گیری هایی که از سر دلسوزی نیست متضرر می شوند.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه معتقد به دخالت در جزییات کار دستگاه های اجرایی و هیئت های ورزشی نیستم، گفت: تصمیم گیری ها باید توسط متخصصین صورت گیرد و ما نیز اقدامات حمایتی لازم را انجام می دهیم.

وی در پایان با اشاره به پیشرو بودن استانداری گیلان در ارتباط با رسانه ها در سطح کشور، به نشست های متعدد خود با اصحاب رسانه و حضور در برنامه های تلویزیونی اشاره کرد و افزود: امسال نیز همانند سال گذشته، استانداری گیلان بیمه تکمیلی خبرنگاران را متقبل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید در برخورد با خبرنگاران سعه صدر داشته باشند، گفت: از رسانه ها با تمام توان حمایت می کنیم و هیچگونه تبعیضی قائل نخواهیم شد.

همچنین مرتضی عاطفی مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان در این نشست با قدردانی از همراهی موثر رسانه های استان با دولت، بر لزوم استقلال و نگاه فراجناحی رسانه ها تاکید و اظهار کرد: امیدواریم خبرنگاران گیلانی همچون گذشته با انعکاس صادقانه اخبار استان و نقدهای سازنده یاری رسان مسئولین باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی