English

آئین بزرگداشت انقلاب مشروطه در تبریز برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری آیین برزگداشت روز مشروطه همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت، یکشنبه 14 مرداد سال جاری در خانه مشروطه خبر داد.

آئین بزرگداشت انقلاب مشروطه در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، "مرتضی آبدار" با اعلام این خبر افزود: برگزاری آیین بزرگداشت مشروطه همزمان با یکصد و دوازدهمین سالروز صدور فرمان مشروطه دوباره فرصتی فراهم آورده تا یاد و خاطره دلاوران تاریخ ساز این خطه قهرمان را زنده نگه داریم.

بدون شک انقلاب مشروطه یکی از نقاط عطف تاریخ این سرزمین کهن است

آبدار با اشاره به نقش مهم تبریز در جنبش مشروطه و تاثیر این انقلاب بر تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران،گفت: بدون شک انقلاب مشروطه یکی از نقاط عطف تاریخ این سرزمین کهن و سرآغاز تسریع در تحولات فرهنگی و اجتماعی و سست شدن اندیشه زورمداری و حاکمیت مستمر استبداد در ایران است.

آبدار

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بیان کرد: به منظور پاسداشت این روز تاریخی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره مردم تاریخ ساز تبریز، همانند سال های گذشته آیین بزرگداشت با برگزاری برنامه های هنری و سخنرانی صاحبنظران این حوزه در محل خانه مشروطه، کانون و پایگاه آزادیخواهان و مشروطه طلبان با حضور خانواده های  مجاهدان نهضت مشروطه، مسئولان استانى، فرهیختگان و پژوهشگران جنبش مشروطه و هنرمندان برگزار خواهد شد.

گفتنی است، آیین بزرگداشت مشروطه روز یکشنبه چهاردهم مرداد ماه ساعت ١٨در خانه مشروطه تبریز برگزار خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه