English

تولید سالانه ۱۰ هزار تن گوشت قرمز در هرمزگان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، میزان مصرف گوشت قرمز در استان را حدود 15 تا 20 هزار تن عنوان کرد و گفت: بالغ بر 10 هزار تن گوشت قرمز به صورت سالانه در هرمزگان تولید می شود.

تولید سالانه 10 هزار تن گوشت قرمز در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «طهماسب غلام پور» در نشست خبری«پاج»، فعالیت های تولیدات دامی استان را در دو بخش دام و طیور عنوان کرد و گفت: جمعیت دامی استان بالغ بر یک میلیون و 350 هزار راس دام است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با بیان اینکه عمده دام هرمزگان سبک می باشد، تصریح کرد: دام های سبک استان( بز و بزغاله، گوسفند) و سنگین(گاو و شتر) می باشد که 80 تا 90 درصد دام استان را نوع سبک به میزان یک میلیون 200 هزار راس تشکیل می دهد.

وی، عنوان کرد: در استان هرمزگان بالغ بر 21 هزار نفر شتر و تعداد 40 هزار راس گاو وجود دارد که بخشی عظیمی از نیاز پروتئینی و لبنی استان را تامین می کنند.

معاون جهادکشاورزی هرمزگان، دام سبک را جامعه هدف دامی استان نام برد و تاکید کرد: بالغ بر 80 درصد دام سبک استان به صورت سنتی و نیمه صنعتی تولید می شود که با رفع موانع موجود به دنبال گسترش طرح توسعه این بخش به صورت صنعتی هستیم.

غلام پور با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در زمینه طرح توسعه دام سبک در استان، بیان کرد: به صورت الگویی و ترویجی و با هدف اقتصادی تر شدن تولیدات این بخش، حدود 20 راس دام نر سبک از نژادهای پرتولید با مشارکت بهره برداران تهیه و در گله های دامی استان چهت طرح های اصلاح نژاد نگه داری می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اصلاح نژاد دام سنگین از نوع گاو در استان از سال ها قبل در حال انجام است، افزود: 4 مجتمع پرواربندی گوساله با ظرفیت سالانه 19 هزار راس گاو در استان مشغول به فعالیت است.

 وی، تامین گوساله پرواری برای مجتمع های فوق را از مشکلات این بخش برشمرد و اظهار کرد: در همین راستا بر اساس نیازسنجی و هدفمند یک مجتمع تولید گوساله با ظرفیت یک هزار و 300 راس در شهرستان بستک با اعتبار 6 میلیارد تومان تسهیلات و بالغ بر 4 میلیارد تومان آوزده شخصی در حال راه اندازی است.

غلام پور، شترداری را یکی از اولویت های مهم سازمان جهادکشاورزی در بخش دامداری عنوان کرد و افزود: با وجود 21 هزار نفر شتر در هرمزگان این استان مقام سوم را در کشور دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به مزایا و محاسن شترداری، تاکید کرد: ساماندهی و هویت گذاری شترها یکی از برنامه های این معاونت می باشد که در همین راستا بالغ بر 9 هزار نفر شتر هویت بخشی و پلاک کوبی شده که پیش بینی می شود در صورت مشارکت بهره برداران و مسئولین شهرستانی تا پایان سال تمامی شترهای استان هویت گذاری شوند.

وی با بیان اینکه این طرح در سایر دام های سبک و سنگین نیز اجرایی خواهد شد، افزود: با هدف خدمات دهی بیشتر و تکمیل شدن اطلاعات پایه در این زمینه تاکنون بالغ بر 4 هزار راس گاو در استان هویت بخشی شده است.

غلام پور، میزان مصرف گوشت قرمز در استان را حدود 15 تا 20 هزار تن عنوان کرد و گفت: بالغ بر 10 هزار تن گوشت قرمز به صورت سالانه در هرمزگان تولید می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت بیماری های مشترک دامی مخصوص انسان و دام، در هنگام جابجایی در مبدا و مقصد دام توسط دامپزشکی اقدامات قرنطینه ای و بهداشتی صورت می گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی