English

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

دستگاه های فرهنگی ویژگی‌های دولت انقلابی را تبیین کنند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: تبیین ویژگی‌های دولت انقلابی جزو اولویت‌های دستگاه‌های فرهنگی در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی باشد.

دستگاه های فرهنگی ویژگی‌های دولت انقلابی را تبیین کنند

نشست ستاد بزرگداشت یاد و خاطرۀ شهیدان رجایی و باهنر، روز دوشنبه هشتم مردادماه در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان برگزار شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: حادثۀ هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ و شهادت دو یار خدوم انقلاب اسلامی از جمله وقایع و مناسبت‌هایی است که هیچگاه از خاطر و اذهان مردم فراموش نخواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری با بیان اینکه اگرچه این حادثه بسیار تلخ و ناراحت‌کننده بود، افزود: شهادت بزرگ‌مردانی همچون رجایی و باهنر به نقطه عطفی برای وفاق ملت، تحکیم نظام و تسریع در نابودی پایگاه داخلی منافقین تبدیل شد.
وی با بیان اینکه انفجار دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران و به شهادت رساندن شهیدان رجایی و باهنر نشان دهنده اوج قساوت قلبی گروهک منافقین است، اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی در رابطه با شهادت این دو شهید بزرگوار فرمود «در عین حالی که مصائب این شهیدان برای ما مشکل است لکن کشور ما و ملت ما با تمام قدرت ایستاده‌اند تا همچون شهیدانی را تقدیم کنند».

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه «کشمیری»، عامل انفجار دفتر نخست‌وزیری، با روحیه نفاق توانسته بود در بین نیروهای انقلاب جایگاه پیدا کند و موجب بروز چنین حادثه‌ای شود، گفت: حضور نفوذی‌ها در مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری یکی از جدی‌ترین تهدیدهای نظام جمهوری اسلامی است زیرا آنان هیچگاه علاقه‌ای به تعالی و پیشرفت کشور ندارند و همواره در صدد ایجاد نارضایتی بین مردم برای رسیدن به اهداف شوم خود هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه مدیران انقلابی با داشتنن روحیۀ شهید رجایی، می‌توانند گره‌های کنونی نظام اسلامی را در چنین روزهای سخت اقتصادی بگشایند، اظهار کرد: ناتوانی مسئولان در عدم مهار تورم و گرانی و رفع مشکلات اقتصادی به دلیل نداشتن روحیۀ انقلابی است.
وی ولایت پذیری، روحیۀ انقلابی، ساده‌زیستی و فسادستیزی را از جمله بارزترین ویژگی‌های شهید رجایی دانست و تصریح کرد: این ویژگی‌های بارز می‌تواند برای همه مردم به ویژه مسئولان الگوی مناسبی باشد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به سخن شهید رجایی «مردم ما از کمبودها و کسری‌ها گله ندارند؛ آنچه مردم ما را می‌آزارد و صدایشان را درمی‌آورد وجود تبعیضات ناروا و سوء‌استفاده از بیت‌المال است و بس»، گفت: شهید رجایی از فساد رنج می‌برد و این رنج را می‌توان دربین سخنان شهید رجایی جست‌و‌جو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه تبیین ویژگی‌های دولت انقلابی جزو اولویت‌های دستگاه‌های فرهنگی در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی باشد، اظهار کرد: نهادهای فرهنگی ویژگی‌های دولت انقلابی را براساس بیانات امام خمینی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کنند.

بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر در گیلان

بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر هفتم شهریور سالجاری در رشت برگزار می شود

وی با اشاره به تقارن هشتم شهریور سال‌جاری با روز عید غدیر خم، تصریح کرد: این تقارن فرصت مناسبی است تا ضمن معرفی شهیدان رجایی و باهنر، ویژگی ولایت‌‌پذیری آنان برجسته گردد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در این نشست ۶۷ برنامه پیشنهادی برای بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: برنامه استانی گرامیداشت یاد وخاطره شهدای هشتم شهیدان رجایی و باهنر ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه هفتم شهریور در سالن اجتماعات بانک صادرات شهر رشت برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری از سخنرانی یکی از شخصیت‌های برجسته ملی در برنامه استانی گرامیداشت هشتم شهریور استان خبر داد و گفت: بی‌تردید برگزاری یک برنامه در مرکز استان و شهرستان‌ها نمی‌تواند تبیین‌کننده شخصیت والای شهیدان رجایی و باهنر باشد لذا استفاده از همه فرصت‌ها به ویژه دهه ولایت و عید غدیر مورد تاکید است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه