English

استاندار فارس:

تغییر نگرش در نوع کشت و سازگاری محصولات با کم آبی در دستور کار شورای کشاورزی استان فارس باشد

استاندار فارس در جلسه شورای کشاورزی استان فارس گفت: باید تغییر نگرش در نوع کشت و سازگاری محصولات با کم آبی به عنوان یک سیاست در دستور کار شورای کشاورزی استان باشد.

تغییر نگرش در نوع کشت و سازگاری محصولات با کم آبی در دستور کار شورای کشاورزی استان فارس باشد

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، اسماعیل تبادار در جلسه شورای کشاورزی استان فارس گفت: باید تغییر نگرش در نوع کشت و سازگاری محصولات با کم آبی به عنوان یک سیاست در دستور کار شورای کشاورزی استان باشد.

استاندار فارس در جلسه شورای کشاورزی استان فارس

وی همچنین با تأکید بر اهمیت تولید بذر در استانی که کشاورزی یکی از ظرفیت های مهم آن است، افزود: بذر به عنوان نهاده ای که در کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی نقش مؤثری دارد در کشاورزی مطرح است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه توجه به تولید بذر باید به عنوان یکی از زیرساخت های مهم حوزه کشاورزی در دستور کار قرار گیرد، یادآور شد: از 460 تن بذر مورد نیاز استان تنها 50 هزار تن در استان تولید شده که این موضوع در کنار سایر گزارش ها نشان دهنده کمبود بذر در همه محصولات کشاورزی استان است.

استاندار فارس با تأکید بر لزوم بهره گیری از توان تحقیقاتی و علمی موجود در استان برای بهبود تولید بذر، گفت: موضوع تولید بذر باید بر اساس وضعیت موجود و محصولات تولیدی در استان با ایجاد امکانات مناسب در دستور کار قرار گیرد.

تبادار با تأکید بر اینکه موضوعات مطرح شده در شورای کشاورزی باید با توجه به مدیریت بحران آب بررسی شود، افزود: در حوزه کشاورزی استان باید نگاه را به این سمت ببریم که نمی توانیم محصولات پر آب بر بکاریم و از سوی دیگر معاش اقتصادی وابسته به کشاورزی نیز باید در استان حفظ شود لذا در این شرایط باید به دنبال جایگزینی محصولات کم آب بر باشیم.

وی با اشاره به کاهش ذخایر آبی در استان گفت: آنقدر از ذخیره های آبی برداشت کرده ایم که اگر تا سال ها بارندگی داشته باشیم جبران نخواهد شد، لذا در این شرایط مدیریت منابع آب را باید در دستور کار قرار داد.

 استاندار فارس تغییر الگوی کشت و توسعه و ترویج کاشت گیاهان کم آب بر و سازگار با اقلیم فارس را از مهمترین اقداماتی دانست که باید در برنامه ریزی های شورای کشاورزی استان مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تعاونی های روستایی ظرفیتی مناسب برای تحقق برنامه ها در عرصه کشاورزی استان محسوب می شوند، اظهار داشت: باید از این تعاونی ها به عنوان سرمایه های دورنی استان بهره بیشتری بگیریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه