English

استاندار کرمانشاه:

مهم‌ترین نتیجه برجام، ابطال قطعنامه ۱۲ ساله جهانی علیه ایران بود

هوشنگ بازوند در آیین تکریم و معارفه فرماندار جوانرود اظهار کرد: هنر دیپلماسی دولت تدبیر و امید این بود که در جریان مذاکرات برجام توانست قطعنامه‌های ظالمانه‌ای که علیه کشور در ۱۲ سال وضع‌شده بود را ابطال کند.

مهم‌ترین نتیجه برجام، ابطال قطعنامه 12 ساله جهانی علیه ایران بود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، ‌استاندار کرمانشاه ضمن تأکید بر رویکردهای مثبت برجام برای ایران، گفت: امروز دشمنان قسم‌خورده کشور یک‌ جنگ روانی همچون نقض برجام را علیه ایران راه انداخته‌اند، اما ملت ایران روزها و شرایط سخت‌تر از این را نیز تجربه کرده است.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: ترامپ در تلاش برای منزوی کردن ایران نتوانست همراهی دیگر کشورهای جهان را جلب کند و امروز این آمریکاست که تنهاست.

بازوند بابیان اینکه نقشه امروز دشمن دلسرد کردن مردم از نظام است، گفت: مردم باید هوشیار باشند. برخی می‌خواهند دولت را جدای از نظام تلقی کنند، درحالی‌که دولت جزئی از نظام است و تضعیف دولت باعث دلسردی مردم از نظام می‌شود‌.

وی بابیان اینکه اگر دنبال توسعه هستیم نباید منتظر کمک‌های دیگران باشیم، گفت: تجربه دوران دفاع مقدس نشان می‌دهد که هر جا مردم پای‌کار باشند، پیروزی قطعی است.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگر سخنانش به وضعیت بیکاری استان اشاره کرد و بابیان اینکه باید سرمایه‌گذاری و تولید ثروت را ارزش بدانیم، گفت: با شعار و سخنرانی شاید اشتغال از بین برود، اما اشتغال ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در هیچ جا تابع قدرت نیست، باید موانع را از پیش پای سرمایه‌گذاران برداریم و منافع آن‌ها را تأمین کنیم تامیل به سرمایه‌گذاری در استان زیاد شود و غبار کاذب چهره زیبای کرمانشاه را پاک‌کنیم.

بازوند با اشاره به تسهیلات مناسبی که برای ایجاد اشتغال در استان وجود دارد، گفت: بیش از ۳۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال روستایی و حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال در مناطق زلزله‌زده استان در نظر گرفته‌شده است.

وی به سند اشتغال تدوین‌شده برای استان هم اشاره کرد و افزود: این سند باید چراغ راه فرمانداران برای مبارزه با بیکاری از طریق جذب سرمایه‌گذاران باشد.

بازوند همچنین با اشاره به اهمیت ایجاد سامانه سردسیری در توسعه استان، گفت: معتقدم سامانه گرمسیری ۲۵ درصد و سامانه سردسیری ۷۵ درصد در توسعه استان نقش دارند، لذا در حال رایزنی‌هایی برای اجرای سامانه سردسیری هستیم.

استاندار کرمانشاه مرزها را نیز یک فرصت خوب به ریا توسعه استان دانست و افزود: مرزنشینان باید همان‌طور که مرزداری کرده‌اند، از مواهب مرز نیز برخوردار شوند‌.

وی گفت: اهل سنت همیشه از مرزداران و‌ مدافعان کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند که مصداق اخیر آن نیز شهادت تنی چند از دلاور مردان اهل سنت در پاوه و‌ مریوان بود.

بازوند در ادامه به ظرفیت‌های گسترده شهرستان جوانرود اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های این شهرستان به حدی است که به‌راحتی می‌تواند بر چالش‌های آن غلبه کند و تنها نیاز به برنامه‌ریزی و‌ همدلی میان مسئولین و مردم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه