English

پلیس فتای خوزستان یک عامل نشر اکاذیب فضای مجازی را دستگیر کرد

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از دستگسری فردی که در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب، تهمت و افترا می کرد خبر داد.

پلیس فتای خوزستان یک عامل نشر اکاذیب فضای مجازی را دستگیر کرد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سرهنگ شاهین حسنوند بیان کرد: امروزه با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشور، شاهد افزایش جرائم مختلف در این بستر هستیم که در این بین نشر اکاذیب و تهمت زدن علیه افراد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از مهمترین جرائم سایبری هستند که در قانون نیز جرم‌انگاری شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: در همین زمینه یکی از شهروندان با مراجعه به این پلیس بیان داشت، فرد ناشناسی در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب علیه من نموده است. این شخص در ادامه درخواست پیگیری موضوع را داشت.

سرهنگ حسنوند ‌تصریح کرد: این فرد در اظهارات خود عنوان کرد که از طریق اطرافیان متوجه شده که فردی در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به نشر اکاذیب، تهمت و افترا علیه وی نموده است و با این‌کار باعث زیر سوال بردن آبرو و حیثیت و سلب آسایش و آرامش خانواده ‌‌این شخص شره است.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و در میان بودن حیثیت و آبروی شهروندان در اینگونه پرونده‌ها، پس از ثبت اظهارات شاکی، پرونده تشکیل شده و در دست اقدام توسط کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. در ادامه با بررسی‌های صورت گرفته و اقدامات تخصصی انجام شده، هویت متهم شناسایی شد.

سرهنگ حسنوند اضافه کرد: این متهم با تصور اینکه اگر از چند سیم‌کارت برای اقدامات مجرمانه خود استفاده کند، هیچگاه شناسایی نمی‌شود، با تهیه سیم‌کارت‌های مختلف اقدام به نشر اکاذیب، تهمت و افترا علیه شاکی و چند شخص دیگر در فضای مجازی می‌نموده است. لذا باید توجه داشت که مجرمان سایبری حتی در صورت استفاده از چند سیم‌کارت و حساب کاربری، هویت‌های جعلی و دروغین دیر یا زود توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی شده و در دام قانون گرفتار می‌شوند.

رئیس پلیس فتا خوزستان ضمن اشاره به ارسال پرونده متهم به دادسرا گفت: با توجه به اینکه طبق قانون، توهین، نشر اکاذیب و افترا چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی جرم محسوب می‌شود، فردی که علیه وی این‌گونه جرایم صورت گرفته است می‌تواند به دادسرا شکایت و احقاق حق کند.

این مقام انتظامی در خاتمه تاکید کرد: از شهروندان می‌خواهیم‌، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه