English

استاندار فارس در مراسم افتتاح هتل بین الحرمین شیراز:

آرزوی ما برای گسترش گردشگری در بافت تاریخی، با ساخت هتل بین الحرمین شیراز تحقق یافت

استاندار فارس در مراسم افتتاح هتل بین الحرمین شیراز گفت: ساخت هتل در منطقه بین الحرمین یکی از پروژه های مهم و اثربخش محسوب می شود و با بهره برداری از این هتل، یکی از آرزوهای ما برای گسترش گردشگری در بافت تاریخی، بعد از سال ها محقق شده است.

آرزوی ما برای گسترش گردشگری در بافت تاریخی، با ساخت هتل بین الحرمین شیراز تحقق یافت

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، اسماعیل تبادار در مراسم افتتاح هتل بین الحرمین شیراز گفت: ساخت هتل در منطقه بین الحرمین یکی از پروژه های مهم و اثربخش محسوب می شود و با بهره برداری از این هتل، یکی از آرزوهای ما برای گسترش گردشگری در بافت تاریخی، بعد از سال ها محقق شده است.

وی افزود: با رونق گردشگری در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز و احداث مراکز اقامتی، رونق اقتصادی و حیات اجتماعی این مناطق بیشتر خواهد شد و ساکنان این مناطق با امنیت خاطر بیشتری زندگی خواهند کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با ابراز خرسندی از اینکه هتل بین الحرمین براساس ضوابط بافت تاریخی و فرهنگی شیراز ساخته شده است، گفت: ایجاد زیرساخت هایی مانند هتل در منطقه بین الحرمین موجب گسترش گردشگری مذهبی در ابعاد مختلف خواهد شد.

استاندار فارس در مراسم افتتاح هتل بین الحرمین شیراز

استاندار فارس با اشاره به اینکه حدود 10 درصد از گردش مالی اقتصاد دنیا در حوزه گردشگری صورت می گیرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود 10 درصد از جاذبه های گردشگری دنیا در ایران واقع شده است گردش مالی توریسم در ایران در حد مطلوب نیست و انتظار می رود شاهد رونق اقتصادی بیشتری در این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: استان فارس در زمینه آثار تاریخی مورد توجه گردشگران دنیا، جایگاه قابل توجهی دارد و اخیراً نیز شاهد ثبت محور تاریخی ساسانی در استان فارس در فهرست آثار جهانی توسط یونسکو بودیم که نشان دهنده ظرفیت های این استان در حوزه گردشگری تاریخی است.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: این استان در ابعاد مختلف گردشگری، ظرفیت های زیادی دارد که هنوز به صورت مطلوب مورد استفاده قرار نگرفته اند.

استاندار فارس با بیان اینکه فعالان حوزه گردشگری در استان فارس مورد حمایت جدی قرار می گیرند و از آنان به خوبی استقبال می شود، افزود: برای بهره برداری از هتل بین الحرمین، همه نهادهای مرتبط همکاری کرده اند و همچنان آمادگی داریم در سایر پروژه ها نیز مساعدت لازم را به سرمایه گذاران داشته باشیم.

تبادار با تأکید بر اینکه همت مدیران، آبادانی و عمران استان است و حوزه گردشگری به دلیل مزیت های فراوانی که در استان فارس دارد به صورت ویژه ای مورد توجه است، گفت: رویکرد اصلی ما جلب مشارکت بخش خصوصی است زیرا اقدامات دستگاه های دولتی بدون مشارکت بخش خصوصی به نتیجه ای نخواهد رسید.

وی تصریح کرد: بخش دولتی متعهد است که تسهیلات لازم برای فعالیت گسترده بخش خصوصی در حوزه گردشگری را تأمین کرده و زمینه حضور هرچه بیشتر را در این بخش فراهم کند.

استاندار فارس در مراسم افتتاح هتل بین الحرمین شیراز

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه در شهر شیراز نزدیک به 360 هکتار بافت تاریخی وجود دارد و زیرساخت های خوبی نیز در حوزه گردشگری این بافت فراهم شده است، اظهار داشت: هتل بین الحرمین با امکانات قابل توجه در بافت تاریخی شیراز افتتاح شده و در این منطقه پروژه های گردشگری زیادی در دست اقدام است که در آینده به بهره برداری خواهند رسید.

استاندار فارس با اشاره به اینکه هتل بین الحرمین مورد استفاده گردشگران مذهبی و سایر گردشگران قرار می گیرد، گفت: گردشگران با هر رویکردی که وارد شیراز شوند با جذابیت های زیادی روبرو خواهند شد.

تبادار با بیان اینکه گردشگری یکی از زمینه های مهم ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان فارس محسوب می شود، افزود: اگر به دنبال بهره گیری از سرمایه ها و ظرفیت های شیراز در حوزه گردشگری هستیم باید اهتمام جدی برای ایجاد و تکمیل زیرساخت ها در این حوزه داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه