English

هم‌زمان با روز ملی محیط‌بان؛

عیسی کلانتری از محیط‌بانان نمونه لرستان تقدیر کرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: منصور احمدی و زین‌العابدین سپهوند در آیین تجلیل از محیط بانان نمونه کشور که با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مشهد مقدس برگزار شد، تجلیل شدند.

عیسی کلانتری از محیط‌بانان نمونه لرستان تقدیر کرد

مهرداد فتحی بیرانوند روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار موج، اظهار داشت: آیین گرامیداشت مقام محیط‌بان و تقدیر از محیط‌بانان برتر کشور، روز گذشته با دکتر عیسی کلانتری حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در هتل پارس مشهد برگزار شد.

وی اظهار داشت: اکنون 105 محیط‌بان در 17 پاسگاه محیط‌بانی لرستان فعالیت دارند که خوشبختانه، محیط‌بان منصور احمدی و محیط‌بان زین‌العابدین سپهوند به عنوان محیط‌بانان نمونه کشوری مورد تقدیر از سوی رئیس محترم سازمان حفاظت محیط زیست کشور قرار گرفتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، گفت: با توجه به تشکیلات مناطق چهارگانه محیط زیستی و ارتقای سطح حفاظت مناطق، دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به راه‌اندازی پاسگاه‌های محیط‌بانی حفظ و حراست گونه‌های گیاهی و جانوری این مناطق داشته است.

وی اظهار کرد: در این راستا 6 پاسگاه محیط‌بانی در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد وجود دارد که 3 پاسگاه محیط‌بانی در این منطقه در دولت تدبیر و امید راه‌اندازی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، اظهار داشت: یک پاسگاه سیار شبانه روزی محیط‌بانی نیز در ارتفاعات سفیدکوه فعال است.

5 پاسگاه محیط‌بانی دائم در مناطق حفاظت شده سفید کوه ازنا و اشترانکوه احداث شده است

فتحی بیرانوند گفت: همچنین در منطقه حفاظت شده اشترانکوه و سفیدکوه ازنا 5 پاسگاه دائم محیط‌بانی و یک پاسگاه موقت راه‌اندازی شده است.

تاکنون، 25 درصد تنوع زیستی کشور در لرستان شناسایی شده است

وی بیان کرد: لرستان 1.7 درصد مساحت کشور را دارد که تاکنون 25 درصد تنوع زیستی کشور در این استان شناسایی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان همچنین گفت: بالغ بر یک هزار و 700 گونه گیاهی و 358 گونه جانوری، صدها گونه اندمیک گیاهی و 5 گونه اندمیک جانوری در لرستان وجود دارد.

مهرداد فتحی بیرانوند

مهرداد فتحی بیرانوند اظهار کرد: برخلاف وجود تنوع زیستی این استان مناطق تحت مدیریت مورد نیاز به ثبت نرسیده و این در حالی است که تنها 6.7 درصد مناطق تحت مدیریت استان می باشد که با مناطق شکار و صید ممنوع حدود 16 درصد استان تحت حفاظت قرار گرفته است.

محیط‌بانان لرستان به جلیقه ضد گلوله مجهز شدند

فتحی بیرانوند افزود: محیط‌بانان این استان به منظور ایمنی بیشتر در برابر شکارچیان خاطی و سودجو، به جلیقه ضد گلوله تجهیز شدند.

وی با اشاره به خطرها و آسیب هایی که از سوی متخلفان و افراد سودجو متوجه محیط بانان شده و مورد تیراندازی قرار می گیرند، تاکید کرد: استفاده از این جلیقه‌های ضدگلوله باعث حفاظت بیشتر از این حافظان طبیعت در مقابل متخلفین خواهد شد.

فتحی بیرانوند اظهار امیدواری کرد: تردیدی نیست که با استفاده از این تجهیزات از آسیب جدی و شدید بدنی به محیط‌بانان جلوگیری خواهد شد.

گفتنی است، سالروز ولادت امام رضا(ع) در تقویم ملی ایران به عنوان روز محیط بان نامگذاری شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی