English

استاندار فارس در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس:

کارشناسان امور اجتماعی؛ کاهش آمار ازدواج را آسیب شناسی کنند/ فراهم کردن تسهیلات لازم برای ازدواج جوانان، وظیفه اساسی ما مسئولان است

استاندار فارس در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس: کارشناسان امور اجتماعی با در نظر گرفتن یک جامعه آماری از جوانانی که ازدواج نکرده اند، دلایل مطرح شده از سوی آنها را بررسی کرده و به اطلاعات مفیدی در راستای آسیب شناسی کاهش آمار ازدواج دست یابند.

کارشناسان امور اجتماعی؛ کاهش آمار ازدواج را آسیب شناسی کنند/ فراهم کردن تسهیلات لازم برای ازدواج جوانان، وظیفه اساسی ما مسئولان است

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، اسماعیل تبادار در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس که با موضوع بررسی وضعیت ازدواج در استان برگزار شد، با اشاره به آمارهایی که کاهش ازدواج را در سال های اخیر نشان می دهد، بر لزوم آسیب شناسی این موضوع تأکید کرد و گفت: کارشناسان امور اجتماعی می توانند با در نظر گرفتن یک جامعه آماری از جوانانی که ازدواج نکرده اند دلایل مطرح شده از سوی آنها را بررسی کرده و به اطلاعات مفیدی در راستای آسیب شناسی کاهش آمار ازدواج دست یابند.

استاندار فارس در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس

وی ادامه داد: برای بررسی دلایل کاهش ازدواج در جامعه و به تبع آن ترغیب جوانان به ازدواج باید همه دلایل از جمله نیاز به اشتغال و درآمد را منطبق بر واقعیت ها در نظر بگیریم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اهمیت جایگاه اجتماعی امر ازدواج، تأکیدات دین مبین اسلام و پیامبر اکرم(ص) بر این سنت حسنه را در راستای اهمیت ازدواج در ابعاد مختلف جامعه دانست و گفت: بررسی ابعاد جامعه شناسی ازدواج، نشان می دهد زمانی که ازدواجی شکل می گیرد تقیدی برای طرفین ایجاد می شود که این تقید زمینه بسیاری از آسیب های اجتماعی را از بین می برد .

استاندار فارس تصریح کرد: هم افزایی و یکپارچه سازی اقداماتی که متولیان امور جوانان انجام می دهند زمینه اثرگذاری بیشتر این اقدامات را در  راستای حل مشکلات ایجاد خواهد کرد.

تبادار در ادامه به نقش و جایگاه سازمان های مردم نهاد در موضوعات مختلف اجتماعی از جمله ازدواج اشاره کرد و گفت: استفاده از توان و نیروی جوانان در قالب گروه ها و یا سازمان های مردم نهاد می تواند اثرگذاری زیادی در حل مشکلات مربوط به ازدواج داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسئولان نباید این گمان را داشته باشند که در همه امور، عالم به موضوعات هستند، اظهارکرد: جوانان آگاه و مقید به مبانی دینی می توانند در تبلیغ امر ازدواج و همچنین رسیدن ازدواج ها به پایداری، نقش مؤثری داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به انجام بعضی امور خیر و کمک نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) برای برگزاری ازدواج های آسان اشاره و تأکید کرد: بهتر است این کمک ها به صورت پنهان و و با در نظر گرفتن کرامت افراد انجام شود و کمک به ازدواج جوانان از سوی خیران و سایر نهادها نباید به صورت تبلیغاتی باشد.

استاندار فارس گفت: جوانان زمانی که احساس کنند مسئولان رفع مشکلات آنها را پیگیری می کنند امیدواری بیشتری برای ازدواج و تشکیل خانواده خواهند داشت.

تبادار پس از ارائه گزارش درباره "سند ملی سلامت جوانان"، بر اهمیت تکلیفی بودن مفاد این سند تأکید کرد و افزود: اگر این موارد، الزامات رهنمودی باشد نتیجه مناسب به دست نخواهد آمد و توصیه ها عملیاتی نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه  برای رفع مشکلات جوانان باید در راستای اهداف مشترک گام برداریم، یادآور شد: نتیجه هم افزایی و حرکت مسئولان به سمت هدف مشترک باید بهبود شرایط ازدواج در آینده باشد که البته ترغیب جوانان به ازدواج باید بخشی از رسالت تمام دستگاه های اجرایی استان قرار بگیرد.

استاندار فارس در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس

استاندار فارس همچنین با اشاره به اینکه تلاش دستگاه های متولی برای تسهیل در روند پرداخت وام ازدواج امری ضروریست، گفت: وظیفه ما مسئولان ایجاد امیدواری در زمینه های مختلف از جمله ایجاد اشتغال و فراهم کردن تسهیلات لازم برای ازدواج جوانان است که باید گام های اساسی در این زمینه برداشته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه