English

طرح ساماندهی ۶۰۰ نفر از دستفروشان خیابان فردوسی سنندج

سلطنت پوری سرپرست سازمان خدمات مشاغل شهری شهرداری سنندج گفت:امار دستفروشان در حد فاصل بین میدان ازادی تا میدان امام قریب به 600 نفر است که در فاز اول این طرح دستفروشان خیابان فردوسی ساماندهی خواهند شد.

طرح ساماندهی 600 نفر از دستفروشان خیابان فردوسی سنندج

سلطنت پوری سرپرست سازمان خدمات مشاغل شهری  شهرداری سنندج  در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج کردستان گفت:شهرداری سنندج در سال 97 با اجرای ساماندهی مشاغل شهری عزم خود را برای ساماندهی دستفروشان در سه چهار ماهه اخیر با طرح ممیزی دستفروشان به اجرا گذاشت ودستفروشانی که سابقه بیمه جاری داشتند از گردونه بازار دستفروشان حذف شدند ودستفروشان واقعی دربازارهای متعدد حواشی شهر ،خارج از معابر اصلی در قالب سازو کار یک بازار اقتصادی اسکان داده می شوند.

 وی  افزود:بر اساس دستورالعمل کارگروه ساماندهی مشاغل غیر رسمی 7 نقطه در سطح شهر سنندج مشخص شد که باتوجه به رایزنی های انجام شده دستفروش ها و اصناف در دو نقطه ،بالادست  پارک کودک  و پارک دیدگاه برای بازار روزانه به صورت ازمایشی  برای فعالیت دستفروشان در نظر گرفته شده ودر صورتی که  این دو بازار جوابگو باشد بازارهای بعدی نیز راه اندازی می شوند.

سرپرست سازمان خدمات مشاغل شهری شهرداری سنندج  با بیان اینکه اپلیکیشنی  در این خصوص بر اساس داده های ممیزی طراحی شده که در آن تعداد و مشخصات دستفروشان وجود دارد گفت: در این اپلیکیشن دسترسی شهروندان و سلسه مراتب مدیریتی بازار و دستفروش دارای پروفایل شخصی می شوند و وجه آن بر اساس عوارض تعیین شده شورای شهر پرداخت می شود و همچنین  به صورت راندوم غرفه و بازار مشخص می شود.

سلطنت پوری گفت: شهروندان می توانند در صورت خرید و ارایه نظرات و راهکارها و معایب  این طرح از طریق اپلیکیشن در لحظه  اطلاع رسانی کنند و مدیریت بازار را کاملا شفاف سازی کنند .

وی با اشاره به اینکه در شیوه نامه اجرایی این نرم افزار دو مورد به صورت تشویقی و تنبیهی برای دستفروشان در نظر گرفته شده است گفت : هدف از این کار این است که  دستفروشان با سازوکار بازار ونوع برخورد باشهروندان و کیفیت جنس  اشنا شوند و در صورت رعایت این موارد  معافیت های مالیاتی و امتیازاتی دیگر که از طریق شورای شهر ابلاغ می شود شامل دستفروشان خواهد شد و در صورت عدول از قوانین جدید بر بازار از ادامه کار سلب می شوند.

سرپرست سازمان خدمات مشاغل شهری شهرداری سنندج  امار کلی دستفروشان سنندج را  1200 نفر دانست و گفت:امار دستفروشان بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته در حد فاصل بین میدان ازادی تا میدان امام قریب به 600 نفر است که در فاز اول این طرح دستفروشان خیابان فردوسی ساماندهی خواهند شد و در صورت موفقیت ، ادامه بازار ها نیز جهت ساماندهی دستفروشان دایر خواهد شد .

سلطنت پوری بازار ساماندهی دستفروشان را به عنوان بازار هوشمند عنوان کرد و افزود: طراحی بازار به گونه ای است که بازار مکانی برای عرضه کالای دستفروشان وخروج تعداد کثیری از فعالین اقتصاد بخش رسمی و ورود آن ها به بخش رسمی اقتصاد منطقه ای  است.

وی  در پایان گفت: عوارضی که با تایید شورای شهر در صنف های مختلف گزاشته شده ، دستفروشان را به طرف  تولید کالاهای  ملی هدایت خواهند کرد  و باعث توانمند سازی اقتصاد در منطقه و در کل کشور خواهد شد .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه