English

تا روز یکشنبه هفتم مردادماه جاری؛

تمدید یک هفته ای شرکت در جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی استانی

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از تمدید یک هفته ای مهلت شرکت در نخستین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی استانی بزرگداشت یوسف فخرایی خبر داد.

تمدید یک هفته ای شرکت در جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی استانی

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، سید امیر مصباح گفت: نخستین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه‌نویسی گیلان «بزرگداشت استاد یوسف فخرایی» با هدف ارج نهادن به آموزش هنر، استعدادیابی و شناسایی هنرمندان جوان و فعال، معرفی و تعالی ارزش‌های والای هنر ایرانی و اسلامی، ایجاد ارتباط هنری بین هنرمندان آموزشگاه‌های آزاد هنری استان، ایجاد بستر مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت‌های هنری در قالب نمایشنامه‌نویسی برای هنرجویان آموزشگاه‌ها در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس فراخوان، پایان تیرماه به عنوان آخرین مهلت ارسال اثر برای این جشنواره اعلام شده بود، افزود: این فرصت تا روز یکشنبه هفتم مردادماه جاری تمدید شد.

مصباح یادآور شد: این جشنواره دارای موضوعی آزاد است اما مضامینی همچون فرهنگ و سنن ایران اسلامی، دنیای معنوی و انسان معاصر، بنیان خانواده، تأثیرات مدرنیسم در اولویت هستند.

به گفته این مسئول؛ شرکت‌کنندگان در جشنواره، حتماً باید هنرجوی یکی از آموزشگاه‌های آزاد هنری دارای مجوز از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باشند که می‌توانند حداکثر سه اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

اقتباس از داستان ها و رمان‌ها بلامانع است

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: در این جشنواره اقتباس از داستان ها و رمان‌ها بلامانع است اما باید نام داستان یا رمانی که از آن اقباس صورت گرفته است در ابتدای نمایش‌نامه ذکر شود.

وی تصریح کرد: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، دسته‌بندی شده و توسط هیئت داوران ١٠ کاندید و در نهایت ٣ منتخب برگزیده معرفی خواهند شد که به رتبه اول جشنواره دیپلم افتخار و کارت هدیه به مبلغ هشت میلیون ریال، رتبه دوم دیپلم افتخار و کارت هدیه به مبلغ پنج میلیون ریال، رتبه سوم دیپلم افتخار و کارت هدیه به مبلغ سه میلیون ریال، اهدا می شود. همچنین از پنج هنرمند شرکت‌کننده با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ یک میلیون ریال تقدیر به عمل خواهد آمد.

هفتم شهریورماه امسال اختتامیه نخستین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی گیلان

بر اساس این گزارش؛ اختتامیه نخستین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی گیلان بزرگداشت یوسف فخرایی، هفتم شهریورماه امسال برگزار می شود.

یوسف فخرایی متولد ١٣٤٥ در اهواز، دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر تهران است. او تجربه تدریس در دانشگاه‌های هنر تهران، دانشکده سینما - تئاتر، دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن و دانشگاه جامع علمی - کاربردی رودبار را در کارنامه دارد.

پژوهشی پیرامون کاراکتر شناسی آثار اکبر رادی به همراه مقاله‌های پینتر و جعبه پاندورا، جستارهایی در نقد ادبی، طرح به روایت مسیح، نقد نشانه شناختی گراکوس شکارچی اثر کافکا، تشنگی و گشنگی، کمدی الهی عصر ما، نقدی بر نمایشنامه تشنگی و گشنگی اثر یونسکو، روشنایی آغازین، تاریکی واپسین؛ نقدی بر نمایشنامه آخر بازی اثر بکت، نیچه، زندگی، تراژدی و درام دیونیزوسی، کلفت‌ها، بازی در بازی انسان معاصر، نقدی بر نمایشنامه کلفت‌ها نوشته ژان ژنه از جمله فعالیت‌های پژوهشی این کارشناس محسوب می‌شود.

فخرایی تا به امروز نمایش‌نامه‌های رزم اسفندیار، زمانی برای گفتن، سهراب در مه، آتش؛ آب؛ باد؛ خاک، من و هزار تو، کالیگولا؛ باران؛ کبوتر، جایی در میان آبها، جزیره، یک تاج و دوسر، پهلوان دیو دلقک، سیاگالش، فقط یک نور تخت، یک روز روشن خدا را منتشر کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی