English

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستانه اشرفیه اعلام کرد:

سمپاشی بیش از ۹۲۰ راس دام از سوی دامپزشکی آستانه اشرفیه

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستانه اشرفیه گفت: سمپاشی بیش از 920 راس دام و بیش از 36 هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام توسط اکیپ واکسیناسیون در روستاهای شهرستان از جمله اقدامات دامپزشکی آستانه اشرفیه بود.

سمپاشی بیش از 920 راس دام از سوی  دامپزشکی آستانه اشرفیه

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، سید علی قائمی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستانه اشرفیه اعلام کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش دمای هوا و فعالیت کنه ها و احتمال بروز و شیوع بیماری مشترک انسان و دام تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، دامپزشکی شهرستان آستانه اشرفیه اقداماتی را جهت پیشگیری و کنترل این بیماری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر به مرحله اجرا درآورد.

 قائمی افزود: در این خصوص چهار جلسه کلاس آموزشی-توجیهی در دهستان های شهرستان با همکاری مراکز ترویج جهاد با محوریت تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با شرکت 186 نفر دامدار و ذینفع برگزار شد. پنج تخته بنر با موضوع راههای کنترل و پیشگیری از تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در سطح شهرستان در نقاط پر تردد و قابل رویت عموم با همکاری شهرداری ها نصب شد.

کلاس توجیهی

وی در ادامه گقت: با حضور شبکه بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، محیط زیست، شهرداری ها و بخشداری ها در شهرستان جلسه ای تشکیل شد و وظایف سازمانی اعضای جلسه با محوریت صورتجلسه راهبردی معاونت سیاسی-امنیتی استانداری تفکیک شد.

قائمی سمپاشی بیش از 920 راس دام و بیش از 36 هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام توسط اکیپ واکسیناسیون در روستاهای شهرستان و توزیع بیش از 450 برگ بروشور در سطح شهرستان در ادارات و نهاد های دولتی و خصوصی و در روستاها بین دامداران از دیگر اقدامات دامپزشکی آستانه اشرفیه عنوان کرد.

 قائمی از مردم شهرستان آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر درخواست کرد تا گوشت مصرفی خود را از مراکز مجاز و با اطمینان از مهمور بودن لاشه به مهر دامپزشکی تهیه کنند و در صورت رویت کشتار غیر مجاز در سطح روستا مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه 1512 به دامپزشکی اطلاع دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه