English

در حاشیه سفر معاون اقتصادی رئیس جمهور به لرستان؛

همایش تجلیل از برگزیدگان صنعت‌ و معدن لرستان برگزار شد

در حاشیه سفر محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور به لرستان، در مراسمی، از 19 صنعتگر و تولیدکننده لرستانی تجلیل شد.

همایش تجلیل از برگزیدگان صنعت‌ و معدن لرستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، در حاشیه سفر محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور و هیات بلندپایه اقتصادی کشور به لرستان، در مراسمی، از 19 صنعتگر و تولیدکننده لرستانی تجلیل شد.

محمدرضا صفی‌خانی ظهر امروز در همایش تجلیل از برگزیدگان صنعت‌ و معدن لرستان بیان کرد: 21 سال قبل روز صنعت و معدن در شورای فرهنگ عمومی کشور مصوب شد و در طول این سال‌ها با برگزاری سمینارهای مختلف عملکرد یک‌ساله دولت و فعالان اقتصادی ارزیابی می‌شد و عمده فشارهای تحمل شده توسط همین فعالان بوده است.

وی ادامه داد: امروز از 19 نفر از صنعتگران و تولیدکنندگان لرستان تجلیل خواهد شد؛ تولیدکنندگانی که در شرایط کنونی و با فراز و نشیب‌های موجود به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: امسال سال خاص و ویژه‌ای است و شرایط بسیار سختی پیش رو داریم که عبور از این مشکلات و افزایش ظرفیت و صادرات در دستور کار قرار دارد.

صفی‌خانی اظهار داشت: از سال 94 یک هدف جدی در لرستان دنبال کردیم و علاوه بر ظرفیت‌های مدیریتی، در برنامه عملیاتی این سال پروژه‌های کلیدی‌مان را شناسایی کرده و به دنبال احیا و تکمیل آن‌ها برآمدیم.

شرکت پارسیلون تعیین تکلیف شد

وی بیان کرد: بسیاری از این واحدها تعطیل و برخی از آن‌ها نیاز به افزایش ظرفیت داشتند که بسیاری از اهداف تحقق یافتند، به‌عنوان نمونه پارسیلون یک صنعت ورشکسته بود که اکنون با وجود مشکلات بسیار زیاد تعیین تکلیف شده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سرمایه‌گذاری جدیدی در این شرکت شکل خواهد گرفت.

مجتمع فولاد و ذوب‌آهن ازنا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل صنعت و معدن لرستان عنوان کرد: فولاد و ذوب‌آهن ازنا دارای پیشرفت فیزیکی 80 درصدی بوده و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد تا ظرفیت فولادی کشور 1.2 میلیون تن افزایش یابد و پس از آن عملیات اجرایی فاز دوم نیز آغاز خواهد شد.

صفی‌خانی در ادامه اشاره‌ای به وضعیت لاستیک‌سازی خرم‌آباد داشت و افزود: اعتبار لاستیک‌سازی خرم‌آباد مسدود و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

این مسوول بیان کرد: امسال با مشکلات جدی مواجه هستیم و بسیاری از واحدهای ما با مشکل تأمین مواد اولیه روبرو هستند، در نتیجه حفظ واحدهای صنعتی، افزایش ظرفیت و حمایت از واحدهای موفق سیاست اصلی ما بوده و برای تحقق این هدف نیاز به حمایت ملی داریم البته صنعتگران و تولیدکنندگان همچون گذشته از این شرایط سخت عبور خواهند کرد.

طی 3 سال گذشته در حوزه صادرات روند صعودی داشته‌ایم

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه اشاره‌ای نیز به وضعیت صادرات استان داشت و عنوان کرد: در حوزه صادرات طی 3 سال گذشته روند صعودی داشتیم و امسال نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا شاهد افزایش صادرات استان باشیم.

وی گفت: در حالی که واحدهای صنعتی ما با مشکلات جدی روبرو هستند باید پرسید چرا بند واو تبصره 16 اجرایی نمی‌شود؛ لذا انتظار داریم در حوزه نوسازی و بازسازی اعتبارات خاصی در نظر گرفته شود.

محمدرضا صفی‌خانی اظهار داشت: امیدواریم امسال با یک تعامل و همدلی سال موفقی را داشته باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی لرستان واحدهای تحقیق و توسعه خود را فعال کرده و به دنبال افزایش ظرفیت خود هستند که امیدواریم با حمایت مسوولان شرایط برای توسعه هر چه بیشتر بخش صنعت استان مهیا شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی