English

دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس:

فارس می تواند قطب توریست درمانی کشور شود/ ما در جامعه کارگری تقاضا داریم هر سه چهار ماه یک بار زمزمه استیضاح؛ راه نیندازید

دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس؛ ظرفیت بالای افراد تحت پوشش و مراجعه افراد مختلف از جنوب کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس را پتانسیلی برای سرمایه‌گذاری در فارس عنوان کرد و گفت: بیمارستان 320 تخت خوابی تأمین اجتماعی می تواند فارس را به قطب توریست درمانی کشور تبدیل کند.

فارس می تواند قطب توریست درمانی کشور شود/ ما در جامعه کارگری تقاضا داریم  هر سه چهار ماه یک بار زمزمه استیضاح؛ راه نیندازید

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، علی راستگو در آیین کلنگ‌زنی بیمارستان 320 تخت‌خوابی تأمین اجتماعی شیراز که با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، ظرفیت بالای افراد تحت پوشش و مراجعه افراد مختلف از جنوب کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس را پتانسیلی برای سرمایه‌گذاری در فارس عنوان کرد و گفت: بیمارستان 320 تخت خوابی تأمین اجتماعی می تواند فارس را به قطب توریست درمانی کشور تبدیل کند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه پس از هشت سال وقفه،  راه دسترسی به مکان کلنگ زنی این بیمارستان گفت: حدوداً ده سال پیش روزی که این زمین برای احداث بیمارستان تأمین اجتماعی مکان یابی شد، راه دسترسی برای آن وجود نداشت اما عملیات اجرایی این پروژه پس از هشت سال، در حالی‌ آغاز می‌شود که به خاطر پروژه سد تنگ سرخ مشکلات دسترسی به مکان احداث بیمارستان، تا حدودی حل شده است.

عضو سابق شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: 11 اردیبشهت امسال در مراسم روز کارگر که با حضور وزیر برگزار شد، جامعه شش هزار نفری کارگران استان فارس از وزیر قول مساعد گرفتند که عملیات اجرایی این بیمارستان هرچه سریع‌تر آغاز شود که امروز شاهد این اتفاق هستیم و این جای خوشحالی دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس ابراز داشت: این استان دو میلیون و ٥٠ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی دارد اما تنها بیمارستان تأمین اجتماعی آن، بیمارستان شیراز است که به مرور زمان فرسوده شده است و این بیمارستان که امروز کلنگ آن باز هم به زمین می خورد، از نیازهای ضروری فارس است و از وزیر محترم تقاضا داریم که پول پشت کلنگ باشد تا کار زودتر از زمان مشخص شده به پایان برسد و کام مردم را شیرین کند.

راستگو تصریح کرد: اگر اعلام می کنیم پروژه ای در چهار یا پنج سال قابل انجام است؛ نباید بگذاریم کار تا هفت الی هشت سال به درازا بکشد تا لذت بهره برداری از آن برای مردم از بین نرود.

وی پیشنهاد داد: بخشی از هزینه ساخت این بیمارستان را می‌توان از مجموع مطالبه‌ای که از سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد پرداخت کرد.

مشاور سابق استاندار فارس در امور کار و کارگر، همچنین از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی؛ ساماندهی وضعیت مطالبات معوق بیمه تکمیلی بازنشستگان، همسان‌سازی‌ها و ساماندهی قراردادهای موقت به عنوان سرفصل مطالبات کارگران را خواستار شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس در بخش دیگری خطاب به نمایندگان مجلس گفت: ما در مملکت مشکل کم نداریم. بگذارید وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی کمی نفس بکشد؛ در این وزارتخانه با سه بخش سنگین؛ حجم زیادی کار وجود دارد و ما انتظار داریم وزیر جامعه کارگری را حمایت کنید.

راستگو افزود: درست است که نقد و نظارت و استیضاح حق نماینده مجلس است اما ما در جامعه کارگری تقاضا داریم  هرسه چهار ماه یک بار زمزمه استیضاح؛ راه نیندازید و حداقل سالی یکبار سراغ استیضاح بروید.

راستگو انتصاب مدیران بومی در بخش های مختلف اداره کار و تأمین اجتماعی و مدیریت درمان را از نقاط قوت عملکرد وزیر عنوان کرد و گفت: این حسن کار وزیر است که سفارشی و از بیرون استان، مدیر انتخاب نمی‌کند و روی توان بومی حساب می‌کند زیرا ما هر وقت در این سمت‌ها مدیر غیر بومی داشتیم با مشکلات زیادی روبرو شدیم و ضربه آن را خوردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه