English

معاون سازمان برنامه و بودجه:

مشاهده چهره شهر تاریخی مسجدسلیمان جای تاسف دارد/تشکیل کمیته ویژه جهت بررسی مشکلات مسجد سلیمان

جلسه شورای اداری شهرستان مسجدسلیمان امروز(30تیر) با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

مشاهده چهره شهر تاریخی مسجدسلیمان جای تاسف دارد/تشکیل کمیته ویژه  جهت بررسی مشکلات مسجد سلیمان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سعید نمکی امروز(شنبه،30تیر) در جلسه شورای اداری شهرستان مسجد سلیمان بیان داشت: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با توجه به مشکلات عمده خوزستان دستور اکید داده است که به خوزستان سفر کنیم و مسایل و مشکلات را از نزدیک پیگیری و برای حل آن چاره اندیشی نماییم.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امروز از مناطق و دستگاه های مختلف مسجد سلیمان بازدید میدانی داشتیم که چهره فرسوده و از هم گسیخته این شهر تاریخی را مشاهده کردیم که جای تاسف دارد که چرا به وضعیت این شهر تاریخی اینگونه است.

فضای شهر مسجدسلیمان زمینه افسردگی را فراهم

وی عنوان کرد: به همین منظور پیگیری های عاجل و سریع و برنامه های میان‌ مدت و درازمدت از همین امروز برای رفع مشکلات این شهرستان و‌ توسعه مناطق فرسوده به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

نمکی اظهار کرد: با توجه به بازدیدی که از ساختمان های دستگاه های حاکمیتی نظیر دادگستری، اماکن نظامی ، انتظامی و زندان ها در این شهرستان داشتم نیاز است که برخی از آن ها مرمت و در درازمدت فضاهای مناسبی را جایگزین آن ها کنیم و زندان را به خارج از شهر منتقل کنیم.‌

نمکی عنوان کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز می بایست یک بیمارستان جدیدی در این شهر ساخته شود و بیمارستان قدیم این شهرستان هم نیازمند بازسازی است که این مورد را نیز در دستور کار قرار دادیم تا حداقل از این ظرفیت بیمارستانی برای بستری ، درمانی و جراحی استفاده شود.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور بیان داشت: همچنین در بخش بهزیستی مراکزی را امروز بازدید کردیم که با مشکلات فراوانی همراه بودند که قرار شد برای بستری بیماران اعصاب و روان هزینه ای از خانواده ها گرفته نشود و دولت اعتبارات مورد نیاز را تامین کند.‌

نمکی خاطرنشان کرد: در دراز مدت نیز باید بخش بهداشت و روان این شهرستان را تغییر داد چرا که مشکلات اقتصادی ،بیماری و فضای رنجور شهری مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده که نیاز است در چنین شرایطی فضای شهر دگرگون شود.

وی تصریح‌ کرد: شهری که جایی برای قدم زدن شهروندان خود ندارد غیر از افسردگی چیزی در آن حاصل نمی شود.

نمکی ادامه داد: توسعه معماری شهری اثرات مستقیمی بر روان مردم دارد که باید با ایجاد اشتغال و فضاهای فرهنگی و ورزشی انگیزه‌های لازم را در بین مردم به وجود آورد.‌

وی گفت: به زودی در استان خوزستان کمیته ای تشکیل شده و مشکلات مسجد سلیمان به صورت ویژه بررسی می شود.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: همچنین بخش آموزش و و‌پروش این شهرستان باید مورد توجه جدی قرار گیرد که برای استفاده های مطلوب دانش آموزان از فضاهای مناسب سرمایه گذاری خوبی در دستور کار قرار خواهیم داد.

نمکی گفت: توسعه راه های استان و سهولت در دسترسی جاده ها از دیگر مطالبات جدی مردم است که این نیز به صورت جدی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در سال جاری 35 میلیارد ریال برای توسعه بخش سلامت در این شهرستان هزینه خواهد شد و بی شک تاثیر بسزایی در تقویت این بخش خواهد داشت .

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سیاست دولت سیاست توانمند سازی جمعیت مورد هدف است و از سازمان های مردم نهاد و سایر دستگاه های متولی برای تحقق این اهداف استفاده می‌کنیم .

وی تاکید کرد: همچنین روند کمک به خانواده های بد سرپرست و بی سرپرست در سال جاری سه برابر خواهد شد تا بخش‌عمده ای از مشکلات خانوارهای تحت پوشش برطرف شود.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه پنج رییس و سه مشاور خود طی سفر 2 روزه به خوزستان ضمن بازدید از پروژه های نیمه تمام استان، در نشست شورای آموزش و پرورش، کارگروه سلامت و رفاه اجتماعی، نشست شورای تامین و شورای برنامه ریزی کشور شرکت خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه