English

فرماندار قصرشیرین خبر داد:

رهاسازی آب سد زاگرس برای کشاورزان قصرشیرین

فرماندار قصرشیرین گفت: آب سد زاگرس به‌صورت آزمایشی در چند روز آینده برای مصرف کشاورزی در قصرشیرین رهاسازی می‌شود.

رهاسازی آب سد زاگرس برای کشاورزان قصرشیرین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مرادعلی تاتار در خصوص نحوه رهاسازی آب سد زاگرس ابراز داشت: در همین راستا مقرر شد از اوایل مرداد به مدت 2 ماه و به‌صورت آزمایشی و همچنین باهدف ترغیب کشاورزان منطقه، شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه آب‌های ذخیره‌شده پشت سد زاگرس را برای 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان قصرشیرین که در مسیر این سد قرار دارد رهاسازی کند تا در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

وی بابیان اینکه وجود سه سد در قصرشیرین و بهره‌برداری از آن‌ها می‌تواند به رشد و توسعه بخش کشاورزی کمک کند، اظهار داشت: دولت برای احداث این سه سد شامل شرف شاه سومار، سد زاگرس و سد شهدای گمنام سرمایه‌گذاری زیادی برای رشد و آبادانی و توسعه بخش کشاورزی این شهرستان مرزی انجام داده است که اکنون باید در مدار کشاورزی قرار گیرد.

فرماندار قصرشیرین گفت: کشاورزی این شهرستان ازجمله ظرفیت‌های مثبت است که با بهره‌برداری از آب سدها و تغذیه شبکه‌های زیردست، هشت هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان آبی خواهد شد.

تاتار بیان کرد: هم‌اکنون 2 هزار و 900 هکتار از اراضی زیردست سد زاگرس در قصرشیرین آماده بهره‌برداری است و در صورت تأمین آب موردنیاز، کشاورزان می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: سد شهدای گمنام، آب موردنیاز 550 هکتار از اراضی قصرشیرین را تأمین می‌کند و هم‌اکنون یک هزار هکتار از آن آماده بهره‌برداری است.

وی در خصوص سد شرف شاه سومار هم گفت: این سد آب موردنیاز یک هزار و 700 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را تأمین می‌کند و کار شبکه زیردست آن به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

فرماندار قصرشیرین از ایجاد یک کارگروه با حضور امور آب، جهاد کشاورزی و فرمانداری برای حل مشکلات شبکه‌های زیردست و رهاسازی آب سد زاگرس و دیگر سدهای شهرستان خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه