English

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بروجرد مطرح کرد:

برخی مشکلات کشور سیستماتیک است و برخی دیگر توسط مدیران ایجاد می‌شود

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر ایجاد فضایی بازتر از سوی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات، گفت: مدیران از میز خود جدا شده و به دنبال حل مشکلات مردم باشند.

برخی مشکلات کشور سیستماتیک است و برخی دیگر توسط مدیران ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، عیسی منصوری ظهر امروز در کارگروه اشتغال لرستان که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، ضمن ابراز هم‌افزایی خوب میان مسوولان استان، گفت: مدیران از میز خود جدا شده و به دنبال حل مشکلات مردم باشند.

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: خوشبختانه مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران بانک‌های عامل لرستان در مقایسه با دیگر استان‌ها عملکرد خوبی در حوزه اشتغال داشته‌اند.

منصوری خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی جامعه می‌توان ناامیدانه از مسائل مربوط به اشتغال صحبت کرد و یا می‌توان با مدیریت صحیح جوانب مختلف آن را بررسی و نسبت به حل موانع اقدام کرد.

برخی مشکلات سیستمی است و برخی توسط ما مدیران ایجاد می‌شود

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن انتقاد از صحبت‌های منفی برخی کارشناسان در فضای مجازی نسبت به مسائل کشور بیان داشت: برخی مشکلات سیستمی است و برخی دیگر توسط خود مدیران ایجاد می‌شود، که بایستی با هماهنگی مشکلات ایجاد شده توسط خودمان را حل نماییم.

وی کارگروه‌های اشتغال را فرصت خوبی جهت بیان مشکلات از سوی واحدهای تولیدی عنوان و تصریح کرد: این جلسات در استان‌ها بایستی به منظور رفع مشکلات تولیدکنندگان و موانع بر سر راه پرداخت تسهیلات به واحدهای متقاضی برگزار شود.

اولویت وزارت تعاون، رفع مشکلات اقتصادی بنگاه‌های فعال است

عیسی منصوری، افزود: اولویت نخست وزارت تعاون رفع مشکلات اقتصادی بنگاه‌های فعال است، توسعه واحدهای فعال و همچنین احیای بنگاه‌های نیمه فعال و بازسازی آن‌ها در اولویت‌های بعدی قرار دارد.

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برگزاری جلسات متعدد در خصوص یک موضوع خاص ضعف در بروکراسی است، گفت: در ابتدای انجام هر طرحی جلسه تخصص برای آن موضوع برگزار می‌شود و تمامی مسائل و موانع در کارگروه عنوان می‌شود، اینکه پس از اجرا باز جلسات در خصوص آن موضوع مشخص برگزار می‌شود ضعف در بروکراسی را نشان می‌دهد.

مشکل اشتغال تنها با پرداخت تسهیلات حل نمی‌شود

منصوری حل مسائل مربوط به اشتغال را تنها در ارائه تسهیلات ندانست و افزود: گاهی مشکلات در حوزه بازاریابی محصول است و بنابراین بایستی با کار کارشناسی ابعاد مختلف یک موضوع همچون اشتغال را بررسی کرد.

گاهی تسهیلات دریافتی اشتغال در محل دیگری سرمایه‌گذاری می‌شود

وی ادامه داد: البته گاهی افراد به بهانه اجرای طرح اشتغال‌زا اقدام به دریافت تسهیلات با نرخ بهره پایین می‌نمایند اما همین گروه به جای ایجاد شغل، پول را در بانک‌ها قرار داده و سود آن را دریافت می‌کنند.

معاون وزیر کار، بر ایجاد فضایی بازتر از سوی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات تاکید و بیان کرد: مسوولان از پشت میز خود جدا شده و به دنبال حل مشکلات مردم باشند، اگر فردی دارای طرح اشتغال‌زا است او را حمایت کرده و مشکلات بر سر راهش را مرتفع کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه