English

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان:

۸ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در گیلان انجام می‌شود

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان اظهار کرد: با بیان اینکه به طور میانگین ۸ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در گیلان انجام می‌شود، ادامه‌ داد: ۶۰ درصد جوجه‌ریزی‌های انجام شده مورد نیاز مرغداران گیلان است و ۴۰ درصد به تهران صادر می شود.

 ۸ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در گیلان انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، میرحجت علی‌اکبرنژاد در خصوص افزایش هزینه‌های تولید و مشکلات مرغداران این استان گفت‌:‌ در دو ماه اخیر هزینه تمام شده، تولید مرغ بیش از قیمت فروش آن بود و مرغداران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردند.

وی افزود: در حال حاضر قیمت فروش مرغ متعادل شده و مشکلات ماههای اخیر وجود ندارد.

به طور میانگین ۸ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در گیلان انجام می‌شود

علی اکبرنژاد با بیان اینکه به طور میانگین ۸ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در گیلان انجام می‌شود، ادامه‌ داد: ۶۰ درصد جوجه‌ریزی‌های انجام شده مورد نیاز مرغداران گیلان است و ۴۰ درصد به تهران صادر می شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان گفت: قیمت مرغ تابع عرضه و تقاضا است و هر گاه مرغ در کشور گران شود، به طبع در گیلان هم گران می‌شود، در مجموع در حال‌ حاضر قیمت مرغ در بازار منطقی است.

وی افزود: گیلان ششمین استان تولیدکننده  مرغ در کشور است و ۳۰ درصد مرغ مورد نیاز بازار تهران از گیلان تامین می‌شود.

تغذیه طیور ۸۰ درصد قیمت تمام شده تولید مرغ را در بر می گیرد

اکبرنژاد با بیان اینکه تغذیه طیور ۸۰ درصد قیمت تمام شده تولید مرغ را در بر می گیرد، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل افزایش هزینه‌های بخش تولید،‌ در صنعت پرورش مرغ و دیگر فرآورده‌های مرتبط با آن،‌ نوسانات بسیار شدیدی بود که در قیمت انواع نهاده‌های مورد نیاز طیور اتفاق افتاده است .

وی به میزان افزایش قیمت ذرت دامی و کنجاله سویا به نسبت سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد:‌ به غیر از سایر اقلام مرتبط، نرخ ذرت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۹٫۷ درصد و قیمت کنجاله سویا نیز حدود ۴۷٫۷ درصد رشد و افزایش قیمت داشته است .

اکبرنژاد،  افزایش حقوق کارگری،‌ بهداشت،‌ درمان و حامل‌های انرژی را نیز در وضعیت هزینه‌ تمام شده مؤثر دانست و تصریح کرد:‌ مجموعه تمام این عوامل از رشد نهاده‌ها گرفته تا سایر حوزه‌های دیگر موجب شده بود، هزینه تمام شده عمده‌ترین محصول گیلان یعنی مرغ رشد پیدا کند 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه