English

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان:

کلید توسعه پایدار آموزش‌های مهارتی، کارآفرینی و اشتغال است/آموزش ۱۲۰۰ رشته در مراکز فنی و حرفه‌ای استان اصفهان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: در توسه پایدار محور توسعه انسان است و کلید آن آموزش‌های مهارتی، کارآفرینی و اشتغال است.

کلید توسعه پایدار آموزش‌های مهارتی، کارآفرینی و اشتغال است/آموزش 1200 رشته در مراکز فنی و حرفه‌ای استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از اصفهان، ابوطالب جلالی در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: در توسعه پایدار محور توسعه انسان است و کلید آن آموزش‌های مهارتی، کارآفرینی و اشتغال است که این امر سبب افزایش سرمایه انسانی در راستای توسعه پایدار اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به وجود 54 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان گفت: 1200رشته در مراکز فنی و حرفه ای استان اصفهان آموزش داده می‌شود.

جلالی با اشاره به اینکه ارتقای مهارت شغلی باید در برنامه‌های ما باشد، گفت: ما با 3.5 میلیون نفر بیکار مواجه هستیم، از نظر ما بیکار کسی است که توانایی کار کردن دارد اما فرصت کار کردن ندارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان افزود: 54 مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان  اصفهان وجود دارد که در سال گذشته حدود 65 هزار نفردوره از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به عملکرد آموزش در بخش غیر دولتی افزود: در سه ماهه اول سال 97 ، دو میلیون و 167 هزار و 859 نفرساعت در قالب 2 هزار و 576 دوره آموزشی در آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد استان اصفهان اجرا شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان ادامه داد: در کشور و در استان اصفهان فرصت‌های شغلی بسیاری وجود دارد که باید آنها را شناخت ومهارت لازم را در ارتباط با آنها فرا گرفت.

نشست خبری مدیر سازمان فنی و حرفه ای استان اصفهان

جلالی تصریح کرد:هماهنگ شدن داشته‌ها و توانمندی‌های افراد مطابق با نیاز‌های شغلی جامعه امر مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان اظهار داشت: توجه به قشر آسیب‌دیده در راستای توانمند شدن آنها به منظور آغاز کار و ورود مجدد  به عرصه‌های شغلی مورد توجه  سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای می باشد.

به گزارش موج، سوم تا نهم مرداد ماه به عنوان هفته مهارت نام گذاری گردیده است که ششم مرداد ماه به عنوان روز کار‌آفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نام دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه