English

استاندار فارس در همایش زکات استان فارس:

یاری رساندن به نیازمندان بدون در نظر گرفتن دین و مذهب آنها؛ زمینه ساز گرایش به دین مبین اسلام است

استاندار فارس در همایش زکات استان فارس تأکید کرد: یاری رساندن به نیازمندان بدون در نظر گرفتن دین و مذهب آنها، با نشان دادن چهره رحمانی دین اسلام، زمینه های لازم برای گرایش بیش از پیش افراد به این دین مبین را مهیا خواهد کرد.

یاری رساندن به نیازمندان بدون در نظر گرفتن دین و مذهب آنها؛ زمینه ساز گرایش به دین مبین اسلام است

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، اسماعیل تبادار در همایش زکات استان فارس، با اشاره به اینکه باید اقدامات فرهنگی مناسب برای تقویت بنیان های دینی افراد انجام شود، گفت: یاری رساندن به نیازمندان بدون در نظر گرفتن دین و مذهب آنها، با نشان دادن چهره رحمانی دین مبین اسلام زمینه های لازم برای گرایش بیش از پیش افراد به این دین عزیز را نیز مهیا خواهد کرد.

وی از فرماندارن، بخشداران، ائمه جمعه، کمیته امداد امام خمینی(ره)  و سایر دست اندرکاران حوزه زکات در شهرستان ها خواست با تشکیل کارگروهی که برخی از زکات دهندگان نیز در آن حضور دارند، چگونگی صرف هزینه های زکات را به دقت بررسی و انتخاب کنند.

استاندار فارس در همایش زکات استان فارس

استاندار فارس گفت: زکات دریافت شده از مردم باید در مواردی بکار گرفته شود که نتایج آن برای زکات دهندگان و سایر افراد ملموس باشد چرا که این امر سبب ایجاد انگیزه و تشویق در راستای گسترش عمل به این تکلیف دینی خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اهمیت توجه به زکات در مبانی دین مبین اسلام، یادآور شد: خداوند در قرآن همواره پرداخت زکات را در کنار برپاکردن نماز از تکالیف تقواپیشگان برشمرده است.

استاندار فارس در همایش زکات استان فارس

تبادار ادامه داد: زمانی که برپایی نماز به عنوان مهمترین رکن و اساس دین بیان شده و پس از آن به پرداخت زکات تأکید می شود؛ دلالت بر این موضوع دارد که نظام زیستی بعد از تفکر ایدئولوژیک مبتنی بر نظام معیشتی است.

وی با بیان اینکه خداوند در دین مبین اسلام، مالکیت خصوصی را برای افراد، جایز دانسته است، گفت: در کنار این حق مالکیت، تکالیفی درباره دارایی های افراد تببین و تعریف شده که زکات یکی از این تکالیف است.

استاندار فارس در همایش زکات استان فارس

نماینده عالی دولت در استان فارس، پرداخت زکات را نشان دهنده ایمان عملی دانست و افزود: از آنجا که چندان آسان نیست که افراد دارایی کسب شده را به راحتی در راه خدا انفاق و ایثار کنند، انجام این تکلیف الهی دلیلی بر ایمان عملی افراد است.

استاندار فارس در ادامه با تأکید بر اهمیت نقش و جایگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) در یاری رساندن به نیازمندان، خاطر نشان کرد: در دین مبین اسلام پیش از آنکه از فرد نیازمندی از دین و آیین و مذهبش سؤال شود باید نیازش برطرف گردد.

استاندار فارس در همایش زکات استان فارس

تبادار با اشاره به اینکه باید اقدامات فرهنگی مناسب برای تقویت بنیان های دینی افراد انجام شود، گفت: یاری رساندن به نیازمندان بدون در نظر گرفتن دین و مذهب آنها، با نشان دادن چهره رحمانی دین اسلام زمینه های لازم برای گرایش بیش از پیش افراد به این دین مبین را نیز مهیا خواهد کرد.

وی تأکید کرد: باید با راهکارهای مختلف، زمینه اشتغالزایی و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد را فراهم کنیم تا علاوه بر اینکه قادر به تأمین معاش خود باشند، بتوانند به عنوان فردی مولد برای سایر افراد نیز اشتغالزایی کنند.

استاندار فارس در همایش زکات استان فارس

نماینده عالی دولت در فارس خاطرنشان کرد: بدون تردید یاری رساندن به افرادی که توانایی کار و فعالیت را ندارند فریضه ای دینی و تأکید نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید است.

استاندار فارس ابراز امیدواری کرد تنگناهای موجود با عنایت خداوند، یاری خون شهدا، همت مسئولان و به پشتوانه مردم، برطرف و مجال بیشتری برای توجه به قشر آسیب پذیر فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه