English

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان خبر داد:

پیشرفت ۵۷ درصدی بازسازی شبکه فاضلاب در اصفهان/ هزینه ۳ هزار میلیارد تومانی بازسازی شبکه فاضلاب

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان از پیشرفت 57 درصدی بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان با بهره گیری از فاینانس خارجی چین خبر داد.

پیشرفت 57 درصدی بازسازی شبکه فاضلاب در اصفهان/ هزینه 3 هزار میلیارد تومانی بازسازی شبکه فاضلاب

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، هاشم امینی اظهار داشت: بازسازی شبکه‌های فاضلاب اصفهان در 4 فاز طراحی شده است که در فاز اول ۵۰ میلیون یورو برای آن در نظر گرفتیم و روند اجرایی نیز آغاز شده است.

وی افزود:با توجه به اینکه اصفهان فرسوده‌ترین شبکه فاضلاب را در سطح کشور دارد بنابراین در راستای بازسازی شبکه فاضلاب ۵۰ میلیون یورو در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به فرسودگی شبکه فاضلاب شهر اصفهان اظهار داشت: در سال 1344 شبکه فاضلاب شهر اصفهان اجرائی شده که قدمت بالای این شبکه فرسودگی آن را به دنبال داشته بر این اساس بازسازی شبکه فاضلاب یکی از اولویت‌هایی بوده که در دستور کار قرار گرفته است‌.

 بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان 3 هزار میلیارد تومان هزینه دارد

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان افزود: طول شبکه فاضلاب شهر اصفهان به بیش از 3 هزار و 600 کیلومتر می‌رسد که برآورد شده به دلیل قدمت بالای شبکه حدود 50 درصد آن نیاز به بازسازی و اصلاح دارد که هزینه‌ای بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان دربر دارد‌.

 امینی به وقوع حوادث شبکه فاضلاب در سالهای اخیر اشاره کرد و بیان داشت: در سال‌های اخیر فرسودگی شبکه فاضلاب اصفهان، حوادثی پی در پی  بدنبال داشت که بارزترین آن‌ها حادثه شبکه فاضلاب خیابان‌های مشتاق‌، نظر‌، میر و چمران بوده است.اما با وجود گستردگی وقوع حوادث همچنین  در حین جاری بودن فاضلاب در شبکه،  این حوادث در کوتاه‌ترین زمان ممکن مهار شدند‌.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان با بیان اینکه پروژه ترمیم و بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان پروژه عظیمی است که برای نخستین بار در کشور در دستور کار قرار گرفته، خاطرنشان کرد: به منظور اجرای فاز نخست آن بالغ بر هزار و 770  میلیارد ریال فاینانس خارجی تخصیص یافته که مقرر شده با بهره‌مندی از دانش روز و تکنولوژی نوین عملیاتی شود‌.

وی افزود: شهر اصفهان بیشترین برخورداری در حوزه شبکه‌های فاضلاب کشور را دارد اما به جهت قدمت، این شبکه‌ها با خوردگی‌ها و ریزش‌های فاضلابی دست و پنجه نرم می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: لوله‌های فاضلاب شهر اصفهان از جنس بتن بوده و در اثر گاز فاضلاب دچار آسیب شده است؛ هزینه‌های اصلاح شبکه فاضلاب بسیار سنگین است.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه بازسازی شبکه آب و فاضلاب شهر اصفهان جزو اولویت‌های ملی تعریف شده اما کمترین اعتبارات در این خصوص به اصفهان داده شده است؛ درصدد آن هستیم که پروژه تأمین مالی(فاینانس خارجی) عملیات بازرسی و بازسازی خطوط اصلی و نیمه‌اصلی شبکه فاضلاب شهر اصفهان با استفاده از تکنولوژی روز دنیا اجرا شود.

بازسازی شبکه فاضلاب

 امینی عنوان داشت: قدمت و فرسودگی، انشعابات غیر مجاز، عدم تخلیه مناسب گازهای خورنده شبکه، پرهزینه بودن بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات از جمله مشکلات بهسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان است.

وی بیان کرد: اصفهان نخستین شهر کشور است که شبکه فاضلاب در آن ایجاد شده و عملیات بازرسی و بازسازی شبکه فاضلاب طی قراردادی با هزینه‌ای بالغ بر 50 میلیون یورو با مشارکت شرکتی‌ چینی در حال اجراست که طی 36 ماه 360 کیلومتر از شبکه‌ فاضلاب شهر اصفهان بازرسی و 25 کیلومتر بازسازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: از آنجائیکه در کشور دانش بازسازی شبکه فاضلاب با آخرین تکنولوژی روز دنیا  را نداشتیم از طریق فاینانس خارجی بازسازی شبکه فاضلاب را با کمک کارشناسان آلمانی و چینی در دستور کار قرار دادیم.

 هاشم امینی  با بیان اینکه  به اینکه طبق مصوبه هیات دولت بودجه ی 200 میلیون یورویی  بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان طی چهار مرحله در اختیار مسئولان اصفهان قرار می گیرد اعلام کرد: در حال حاضر فقط یک چهارم از این بودجه تخصیص داده شده  در طول این مدت قسمت قابل توجهی از این پروژه انجام و بیش از صد کیلومتر از شبکه های فرسوده که اصلاح آن  ضروری و فوریت دارند شناسایی شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه