English

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهرات ایران:

سیاست بانک مرکزی برای فروش سکه باید تغییر کند

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهرات ایران گفت:سیاست بانک مرکزی در پیش فروش سکه باعث برهم زدن تعادل بازار طلا و جواهرات شده است.

سیاست بانک مرکزی برای فروش سکه باید تغییر کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از اصفهان، سید حجت اللله شفاهی در همایش فرصت ها و چالش های صنعتی طلا و جواهر کشور تصریح کرد: پیش فروش 70 تن سکه بهار آزادی از سوی بانک مرکزی را عامل جذب مردم به بازار سکه و تعطیلی بازار طلای ساخته شده است.

وی افزود:هر کیلوطلا زمینه اشتغال دو نفر را فراهم می کند و فروش 70 تن سکه به راحتی زمینه اشتغال 140 هزار نفر را از صنعت طلا و جواهر حذف کرده است.

شفاهی بیان داشت:خرید سکه هیچ گردش مالی برای بازار طلا و جواهرات ایجاد نمی کند و بسیاری از واحدهای تولیدی  را به تعطیلی کشانده است.

اتحادیه طلا  و جواهرات

وی خرید سکه توسط مردم را عامل بلوکه شدن سرمایه های مالی کشور دانست و گفت:بانک مرکزی  باید رویه خود را نسبت به فروش سکه تغییر دهد و اقتصاد کشور را از تمایل به خرید سکه به خرید و فروش طلای ساخته شده تغییر دهد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهرات ایران وضع مالیات بر ارزش افزوده بر طلای وارداتی را عامل رکود تولید و صادرات مجدد طلا دانست و گفت:وضع 9 درصد مالیات بر طلای وارداتی امکان رقابت با تولیدکنندگان ترکیه را از تولید کنندگان ایرانی گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه