English

سامع خبر داد:

افتتاح سیستم جدید انتقال و دفع پسماند در قم

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: سیستم جدید انتقال و دفع پسماند برای انتقال و دفع اصولی پسماند آماده افتتاح شده که هفت دستگاه سیمی تریلر برای این کار خریداری شده و یک ایستگاه نیز در منطقه سه راه‌اندازی شده تا این کار را انجام دهد.

افتتاح سیستم جدید انتقال و دفع پسماند در قم

به گزارش خبرگزاری موج از قم ، سیدامیر سامع در آیین افتتاح و بهره‌ برداری از پروژه‌های معاونت خدمات شهری شهرداری قم و سازمان‌های تابعه که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت ها وخدمات شهرداری درمناسبت های مختلف به شهروندان قمی درسخنانی اظهار کرد:

 بحث نظم و انضباط شهری، نظافت شهر، پسماند، مدیریت بحران و... در حوزه خدمات شهری انجام شده و حیطه فعالیت سازمان‌های خدمات شهری است.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با تاکید بر اینکه از 451 موضوع طرح راهبردی برنامه پنج ساله شهرداری 146 موضوع در حوزه خدمات شهری است، افزود: بودجه اختصاص داده شده در حوزه خدمات شهری در سال 93 بالغ بر 91.5 میلیارد تومان بوده که در سال 94 به 161 و در سال 95 به 194 میلیارد و در سال 96 به 277 میلیارد تومان و در سال 97 به 316 میلیارد تومان رسیده است که شامل رشد قابل توجهی می‌شود.

سامع با بیان اینکه در سال 96 بالغ بر 52 پروژه در حوزه خدمات شهری با 68 میلیارد تومان اعتبار داشتیم، گفت: حوزه خدمات شهری و تمام سازمان‌ها برنامه راهبردی دارند و براساس آن حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به پروژه‌های آماده افتتاح حوزه خدمات شهری، گفت: سیستم جدید انتقال و دفع پسماند برای انتقال و دفع اصولی پسماند آماده افتتاح شده که هفت دستگاه سیمی تریلر برای این کار خریداری شده و یک ایستگاه نیز در منطقه سه راه‌اندازی شده تا این کار را انجام دهد.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم یکی از مصادیق استفاده صحیح از منابع را کاهش تولید پسماند عنوان کرد و افزود: سال 94 حدود 4 تن از پسماند شهر در مبدا تفکیک می‌شده که در سال 97 این آمار به نزدیک 70 تن رسیده و امروز در مرز عبور از 10 درصد تفکیک از مبدا هستیم که در بین کلان‌شهرها این آمار بسیار مطلوب است.

سامع با اشاره به جمع‌آوری مواد بازیافتی توسط خودروهای جمع‌آوری سطح شهر، گفت: از 24 خودرو در سال 94 به بیش از 200 خودرو در سال 97 رسیده‌ایم و از 13 غرفه به 46 غرفه بازیافت در شهر رسیده‌ایم.

وی ارائه آموزش‌های بازیافت و مدیریت پسماند به شهروندان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: سال گذشته به بیش از 35 هزار نفر به صورت چهره‌به چهره آموزش ارائه شده است.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با اشاره به راه‌اندازی باکس‌های ویژه برای جمع‌آوری پسماندهای عمرانی و ساختمانی، گفت: از مرداد سال گذشته کار آغاز شده و در حال حاضر بیش از 270 تماس در ماه برای دریافت این خدمات تماس می‌گیرند.

سامع با اشاره به پروژه‌های فضای سبز، بیان داشت: یکی از اقدامات خوب چندسال گذشته بحث توجه به فضای سبز شهری بوده و با توجه به فقر شهر در این زمینه، سرانه‌های فضای سبز هنوز به 17 مترمربع نرسیده است.

وی سرانه فضای سبز شهری قم را حدود 4 مترمربع عنوان کرد و افزود: 31 بوستان شهری با مساحت 230 هزارمترمربع احداث شده و در مراکز آموزشی و فرهنگی توسعه فضای سبز داشته‌ایم، توسعه شبکه آبرسانی، ایمن‌سازی، توسعه وسایل بازی و ست‌های ورزشی و... از جمله اقدامات در بوستان‌ها بوده است.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با بیان اینکه در سه سال گذشته 10 ایستگاه جدید آتش‌نشانی در قم ایجاد شده است، افزود: چهار مورد از این ایستگاه‌ها اواخر سال گذشته راه‌اندازی شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه