English

استاندار فارس در دیدار با نویسنده، پیشکسوت و پژوهشگر تاریخ مطبوعات فارس:

تأثیر پیشینه فارس بر فرهنگ، تمدن و نظام سیاسی ایران انکار ناپذیر است/ نویسندگان ذخایر فرهنگی هر جامعه هستند

استاندار فارس در دیدار با نویسنده، پیشکسوت و پژوهشگر تاریخ مطبوعات فارس تأکید کرد: استان فارس در طول تاریخ، در بحث فرهنگ، میراث، تمدن، جلوه های طبیعی و در کشاورزی پیشتاز بوده و تأثیر پیشینه فارس بر فرهنگ، تمدن و نظام سیاسی ایران انکار ناپذیر است.

تأثیر پیشینه فارس بر فرهنگ، تمدن و نظام سیاسی ایران انکار ناپذیر است/ نویسندگان ذخایر فرهنگی هر جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، اسماعیل تبادار با حضور در منزل سیروس رومی نویسنده، پیشکسوت و پژوهشگر تاریخ مطبوعات فارس از تلاش ها و زحمات وی تجلیل کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس در این دیدار با یادآوری این مطلب که استان فارس در طول تاریخ، در بحث فرهنگ، میراث، تمدن، جلوه های طبیعی و در کشاورزی پیشتاز بوده و تأثیر پیشینه فارس بر فرهنگ، تمدن و نظام سیاسی ایران انکار ناپذیر است، افزود: اگر بخواهیم بنیان سیاسی فارس را معنا کنیم، این گستره تاریخ، فرهنگ و تمدن فارس در طول تاریخ، بر عرصه سیاست، حکومت و نظام سیاسی ایران؛ تأثیر شگرفی داشته است.

استاندار فارس در دیدار با نویسنده، پیشکسوت و پژوهشگر تاریخ مطبوعات فارس

استاندار فارس، نویسندگان را ذخایر فرهنگی هر جامعه ای قلمداد کرد و گفت: از آنجایی که مطبوعات نقش وافری در آگاهی بخشی به مردم در ابعاد گوناگون ایفا می کنند، پژوهشگران این حوزه در تبیین فراز و فرود شکل گیری مطبوعات می توانند نقش بسزا داشته باشند.

تبادار ادامه داد: نویسندگان به خصوص نویسندگان علوم انسانی با بهره گیری از تخصص خود می توانند زوایای جدیدی از هر مسأله اجتماعی پیش روی عموم مردم بگشایند و در حل مسائل اجتماعی، سیاسی و غیره اثرگذار باشند.

وی گفت: فخر و مباهات به گذشته و تاریخ این مرز و بوم که یقیناً یکی از غنی ترین و اثرگذارترین تمدن های بشری است، باید موتور محرک و انرژی برای حرکت و افتخار آفرینی در دنیای امروز و آینده باشد.

استاندار فارس در دیدار با نویسنده، پیشکسوت و پژوهشگر تاریخ مطبوعات فارس

تبادار در ادامه به تأثیر نظام آموزش و پرورش در توسعه کشور اشاره کرد و افزود: در دنیای امروز نظام آموزشی ما باید در مقاطع ابتدایی چگونگی زیست و درس زندگی و در دوره دبیرستان شیوه اندیشیدن را تعلیم دهند و در دوره آموزش عالی، تخصصی نگاه کردن و کاربردی و عملیاتی کردن موضوع را یاد دهد.

 وی تأکید کرد: توسعه آینده کشور مشروط به شیوه چگونگی زیستن، اندیشیدن و بهره گیری از تخصص است.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: برای ایجاد تغییر مثبت در جامعه در ابعاد گوناگون، ابتدا باید از خود شروع کرد بدین ترتیب که عادت های منفی اخلاقی و شهروندی را زدود و به تقویت خصوصیات مثبت خود پرداخت.

تبادار با بیان اینکه زیر ساخت اخلاقی، دارای کارکرد فرهنگی و سیاسی است؛ یادآور شد: در جامعه دارای اخلاق و فضیلت‌ های اخلاقی، شاهد انسجام و همنوایی و همدردی افراد جامعه خواهیم بود و گفت ‌وگو و تعامل نقش محوری پیدا می‌کند.

سیروس رومی نیز در این دیدار مشکل اساسی حوزه فرهنگ را عدم اتحاد و یکپارچگی دانست و گفت: اگر بخواهیم حوزه فرهنگ را تقویت کرده و ارتقاء  دهیم  باید آسیب شناسی کنیم و مشکلات را از راه برداریم؛ انجمن های هنری نیز باید باهم تفکری واحد داشته باشند و سلیقه ها را به هم نزدیک کنند.

وی افزود: اگر بخواهیم جامعه ای منسجم داشته باشیم باید فضایل اخلاقی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

استاندار فارس در دیدار با نویسنده، پیشکسوت و پژوهشگر تاریخ مطبوعات فارس

به گزارش موج، در این دیدار که صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، عبدالرضا قاسمپور مدیرکل حوزه استاندار، اباذر ظهرابی سرپرست روابط عمومی و اموربین الملل استانداری و سجاد خسروانیان مشاور استاندار در امور رسانه؛ استاندار فارس را همراهی کردند که در پایان این گفتگو با اهدای لوح تقدیر از خدمات ارزنده سیروس رومی تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه