English

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کُردستان خبر داد:

۸۷ هزار تن گندم از کشاورزان کردستانی خریداری شد

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کُردستان گفت:87هزار و 271 تُن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان کُردستانی خریداری شده است.

87 هزار تن گندم  از کشاورزان کردستانی خریداری شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛جمال صالحی گفت:امسال 87هزار تن گندم از کشاورزان کردستانی خریداری شد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کُردستان با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان از دهم تیر آغاز شده است گفت : در حال حاضر خرید در شهرستان‌های کامیاران ، سروآباد ، مریوان ، بانه ، سقز و بخش جنوبی بیجار شروع شده است . 

وی افزود : از هفته جاری برداشت عمده گندم از قطب‌های تولیدی این محصول در استان آغاز می‌شود و قروه، دهگلان، بیجار و دیواندره سهم زیادی در تولید گندم کُردستان دارند.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان اضافه کرد : بیشترین خرید مربوط به شهرستان سقز با 45 هزار تُن و کمترین مربوط به بانه با 60تُن است.

به گفته صالحی ارزش ریالی گندم خریداری شده از گندمکاران ، 115میلیارد و 916میلیون تومان است که تاکنون بیش از 4میلیارد تومان آن به کشاروزان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه 86مرکز خرید گندم در استان پیش بینی شده است، افزود : از این تعداد 66مرکز تعاونی روستایی و 20سیلوی بخش خصوصی و دولتی و کارخانجات آرد در استان وجود دارد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کُردستان با بیان اینکه 558هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص دارد گفت : بنا بر پیش بینی جهاد کشاورزی امسال در کُردستان یک میلیون تُن گندم تولید و حدود 900هزار تُن از این محصول خرید تضمینی می‌شود . 

 صالحی به ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان هم اشاره کرد و افزود : 530هزار تُن در سیلو‌ها و 258هزار تُن هم در انبار‌های ساده و مکانیزه ظرفیت ذخیره سازی گندم وجود دارد.

کار خرید گندم در مراکز استان از ساعت 8صبح تا 22 انجام می‌شود که با نظر فرمانداران قابل تغییر است.

وی قیمت خرید تضمینی هر کلیو گندم با 4درصد افت مفید و 2درصد غیرمفید را هزار و 300تومان اعلام کرد و افزود: این مبلغ با توجه به جدول پاکی گندم  تا هزار و 352تومان هم قابل افزایش است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کُردستان، درباره خرید دانه روغنی کلزا هم گفت : 2 هزار و 329تُن کلزا به ارزش 6 میلیارد و 544 میلیون تومان خریداری شده است که تاکنون مبلغی از این میزان به کلزاکاران پرداخت نشده است.

وی قیمت خرید تضمینی هر کلیو کلزا با 2 درصد ناخالصی و 10درصد رطوبت را دو هزار و 866تومان اعلام کرد و افزود: کار خرید این محصول در استان ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه