English

امام جمعه سنندج:

عدم ارتباط با خویشان یکی از گناهان کبیره است

امام جمعه سنندج در خطبه های نماز جمعه سنندج گفت:عدم ارتباط با خویشان یکی از گناهان کبیره است و قطع صله رحم حتی درباره خویشاوندان بدخُلق یا گناهکار نیز مُجاز نیست.

عدم ارتباط با خویشان یکی از گناهان کبیره است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛ ماموستا عبدالرحمان خدایی اظهار داشت:عدم ارتباط با خویشان یکی از گناهان کبیره است.

خطیب امروز،در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار کرد: حادثه تلخی که در روزهای اخیر بر اثر تصادف پیش آمد و موجب کشته‌شدن چند نفر از هموطنان ما شد را به رهبر معظم انقلاب و تمام ملت ایران تسلیت می‌گویم.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان یکی از مهم‌ترین نهادهای حکومت است که رسالت مهم نظارت بر مصوبات مجلس را دارد، افزود: این شورا اگر چیزی مطابق شریعت نباشد رد می‌کند و در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس نظارت دارد.

امام جمعه سنندج به برخی ویژگی‌های پیامبر معظم اسلام گریزی زد و گفت: پیامبر مکرم اسلام به لحاظ زیبایی سیما و اخلاق همتا نداشته است.

ماموستا خدایی صله رحم را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: خداوند خطاب به مسلمانان می‌فرماید در رعایت حقوق دیگران تمام توان خود را به کار بگیرید.

وی با بیان اینکه صله رحم به معنی ارتباط و دیدار با خویشاوندان و کمک به آنها و  از آموزه‌های اخلاقی دین اسلام است، گفت: قرآن و احادیث بر صله رحم تأکید کرده‌ تا جاییکه قرآن ترک‌کنندگان صله رحم را در شمار زیان‌کاران و لعنت‌شدگان معرفی می‌کند و این نشان از اهمیت این مهم از دیدگاه دین اسلام است. 

وی اضافه کرد: حرمت و خدمت به والدین از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در این راستا تمام توان را بکار ببریم و به وسیله مال و محبت در این راستا تلاش کنیم.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام امت را به صله رحم تاکید فرموده است، گفت: پیامبر می‌فرماید اگر کسی از خویشان با تو بدی کرد تو با او بدی نکن و ترکش مکن و با نزدیکان به مهربانی رفتار کنید.

به گفته وی، عدم ارتباط با خویشان یکی از گناهان کبیره است و قطع صله رحم حتی درباره خویشاوندان بدخُلق یا گناهکار نیز مُجاز نیست.

ماموستا خدایی اضافه کرد: صله رحم برای دنیا و قیامت نفع دارد تا جایکه پیامبر می‌فرماید صله رحم عمر انسان را طولانی و انسان را از درد و بلا دور می‌کند.

وی اظهار کرد: توجه به همسایه و رفع مشکلات آنها نیز از سوی دین اسلام مورد تاکید قرار گرفته است و در این راستا تاکیدات زیادی صورت گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی