English

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی خبرداد:

در سه ماه نخست سال جاری ۲۳ مورد کودک آزاری به اورژانس اجتماعی گزارش شده است

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته 90 مورد کودک آزاری در استان به اورژانس اجتماعی گزارش شده و در سه ماهه نخست سال جاری 23 مورد کودک آزاری گزارش شده است.

 در سه ماه نخست سال جاری 23 مورد کودک آزاری به اورژانس اجتماعی گزارش شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج در تبریز،محسن ارشدزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه بهزیستی استان در زمینه‌ی خودکشی اقدامات پیشگیرانه انجام می‌دهد، تشریح کرد: تاکنون آمار و اطلاعاتی در خصوص خودکشی افراد که منجر به فوت شود، گزارش نشده است، در اکثر موارد همکاران اورژانس اجتماعی به محض اطلاع از اقدام به خودکشی افراد، مداخلات لازم را برای افراد انجام می‌دهند، سال گذشته مداخلات اورژانس اجتماعی برای پیشگیری از خودکشی 215 مورد، سال 95، 132 مورد و در سه ماه نخست سال 97، 63 مورد گزارش شده است. 

  ارشدزاده با بیان این‌که سال گذشته 48 دختر فراری در خانه سلامت بهزیستی پذیرش شده است، افزود: درسه ماهه نخست سال جاری 28 نفر از دختران در خانه سلامت بهزیستی استان پذیرش شدند، میانگین سنی این افراد به 24 سال می‌رسد.

وجود 10 هزار زن خانواده بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی در استان

  مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان این‌که 10 هزار نفر زن بی سرپرست خانواده در استان وجود دارد، گفت: کمک به تحصیل دانشجویان خانواده، اشتغال و آماده سازی، کمک به سلامت جسمی و روحی زنان بی سرپرست، حمایت از دانش آموزان خانواده‌های بی سرپرست و بیمه ی زنان سرپرست خانوار از جمله عمده خدمات بهزیستی استان به زنان بی‌سرپرست است. 

وی با بیان این‌که چهار هزار نفر از زنان بی سرپرست بهزیستی استان تحت پوشش بیمه‌ی اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد دو هزار و 700 نفر از صندوق تامین اجتماعی و یک هزار و 200 نفر از صندوق اجتماعی روستاییان و عشایر بیمه شدند. 

محسن ارشدزاده
ارشدزاده از جمع آوری 105 نفر کودک کار در سال گذشته در استان خبر داد و  افزود: یک هزار و 820 نفر کودک بی سرپرست و بد سرپرست تحت پوشش بهزیستی استان قرار گرفتند که یک هزار و 540 نفر از آن‌ها به خانواده و آشنایان سپرده شدند. 
  
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که 816 هزار و 193 نفر از خدمات آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد بهره‌مند می‌شوند، افزود: دو هزار و 871 محیط شامل محیط های کاری، کارخانجات، شهری، آموزشی، مدارس و رفاهی تحت پوشش آموزش های پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند و بیش از 31 هزار و 500 نفر از خدمات دریافت کرده و برای تسهیل و اشتغال 800 نفر از بهبود یافته گان از بند اعتیاد کمک ارائه شده است. 

وی بیان کرد: 150 نفر از افراد مبتلا به ایدز در باشگاه مثبت مورد حمایت و خدمات مددکاری بهزیستی قرار گرفتند. 

126 پروژه‌ی در هفته بهزیستی آماده بهره‌برداری است

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در بخش دیگر سخنان با بیان این‌که 126 پروژه‌ی در هفته بهزیستی آماده بهره‌برداری است، گفت: 78 مورد از این پروژه‌ها واحد مسکن مددجویان و معلولان و 16 واحد آن برای خانواده های دارای دو عضو معلول آماده‌سازی شده است.ارزش ریالی این طرح‌ها 115 میلیارد ریال بوده است، سال گذشته نیز 350 پروژه بهزیستی با هزینه 300 میلیارد ریال به بهره برداری رسید. 
  
وی با بیان این‌که یک هزار نفر پرسنل به صورت مستقیم در بهزیستی استان فعالیت می‌کنند، افزود: هفت هزار نفر نیز در بخش غیردولتی به صورت غیرمستقیم به عنوان شرکای بهزیستی به مددجویان خدمات ارائه می‌دهند. 
  
ارشدزاده با اشاره به این‌که 160 هزار نفر معلول در استان از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند، گفت: 160 هزار معلول علاوه بر دریافت خدمات توانبخشی، از بهزیستی مستمری نیز دریافت می‌کنند، از ابتدای سال گذشته میزان مستمری پرداختی به مددجویان و معلولان سه الی 4.65 برابر افزایش یافته است، همچنین 420 هزار نفر سالمند، 9 هزار بیمار روانی مزمن در حوزه ی توان بخشی از خدمات 120 مرکز بهره مند می‌شوند که از این تعداد 35 مرکز به صورت شبانه روزی و 80 مرکز به صورت روزانه در استان فعال هستند. 
  
وی از شناسایی 23 هزار و 500 نفر معلول در روستاهای استان خبر داد و گفت: برنامه ریزی های لازم را برای ارائه ی خدمات مطلوب به معلولان ساکن در روستا انجام گرفته شده است.نزدیک به 747 نفر دانشجوی معلول در استان مشغول به تحصیل هستند که شهریه 658 نفر در دانشگاه‌های آزاد به صورت 100 درصدی از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود و سه هزار و 88 نفر دانش آموز معلول از سوی بهزیستی استان حمایت می‌شوند. 
  
مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در خاتمه تاکید کرد: سال گذشته 59 میلیارد ریال برای تامین مسکن مددجویان کمک بلاعوض پرداخت شده است، همچنین انشعابات سه هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی به ارزش 24 میلیارد ریال توسط بهزیستی استان خریداری شد. 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی