English

۲۱و ۲۲تیرماه جاری؛

نخستین دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی در گیلان برگزار می شود

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان از برگزاری نخستین دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی در گیلان در روزهای 21و 22تیرماه جاری خبر داد.

نخستین دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی در گیلان برگزار می شود

محسن جعفری، عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج در گیلان، از برگزاری نخستین دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی در گیلان طی روزهای 21و 22تیرماه جاری در منطقه میدان تیر لاکان رشت خبر داد.

به گفته وی؛ کلاس های دوره مذکور با حضور خبرنگاران با سابقه و فرهیختگان استان گیلان و استاتید مطرح کشور در بحث سواد رسانه ازساعت8  صبح پنجشنبه21 تیر تا 19 عصرجمعه22تیر برگزار می شود.

ضرورت اهمیت توجه به آموزش سواد رسانه ای

مسئول بسیج رسانه گیلان، با اشاره به بحث آموزش سواد رسانه ای اظهار کرد: در قرن اخیر از سواد رسانه ای، به عنوان سواد جدید یاد می شود و همچنین با افزایش دسترسی به رسانه های تعاملی، آسیب های اجتماعی جدیدی در جامعه بروزکرده است که میزان سواد رسانه ای کاربران، در آن نقش دارد.

وی افزود: مهمترین مساله این است که میزان سواد رسانه ای افراد به ویژه دانش آموزان در چه سطحی است و ارتباط بین سوادرسانه ای و آسیب های اجتماعی نوپدید فضای مجازی چگونه است.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به زندگی درعصر اینترنت و استفاده روزافزون دانش آموزان ازاین رسانه تعاملی، و ازسویی افزایش آسیب های اجتماعی نوپدید فضای مجازی، ارتقای سواد رسانه ای می تواند نقش موثری در کاهش این نوع آسیب ها واستفاده نقادانه و هوشمندانه از اینترنت داشته باشد.

جعفری ادامه داد: موثرترین راه برای کاهش آسیب های اجتماعی نوپدید ناشی از فضای مجازی و رسانه ها، علاوه بر تصویب قوانین، کسب آموزش های تخصصی و امنیتی استفاده از اینترنت و در مجموع، ارتقای سطح سوادرسانه ای است.

وی بااشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت استفاده درست از فضای مجازی، اظهار کرد: آموزش سواد رسانه ای، خود کنترلی، سبک زندگی، آینده پژوهی و تربیت کادر رسانه های تراز انقلاب اسلامی از جمله اهداف برگزاری این دوره است.

 گفتنی است؛ تدریس این دوره از تربیت مربی سواد فضای مجازی بر عهده دکتر متین و دکتر امینی از پیشکسوتان این مبحث در کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه