English

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان خبر داد:

تشکیل بیش از ۵۵ هزار پرونده مزمن الکترونیکی برای بیماران تامین اجتماعی در گیلان

مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان از تشکیل بیش از 55 هزار پرونده مزمن الکترونیکی برای بیماران تامین اجتماعی در گیلان خبر داد و گفت: پیرامون برخورداری بیمه شدگان استان گیلان از امکانات تخصصی مراکز ملکی ارجاع الکترونیکی بیماران از پزشکان عمومی به متخصص و فوق تخصص در سطح استان انجام می شود.

تشکیل بیش از 55 هزار پرونده مزمن الکترونیکی برای بیماران تامین اجتماعی در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمدحسین شهدی نژاد ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن 25 تیرماه، هفته تامین اجتماعی در سالن کنفرانس این سازمان برگزار شد، نقاط قوت داخلی مدیریت درمان تامین اجتماعی را برشمرد.

به گفته وی، پیشگام بودن استان در اجرای طرح های نو و آزمایشی از قبیل طرح نظام ارجاع داخلی که در این راستا تاکنون بیش از 55 هزار پرونده مزمن الکترونیکی برای بیماران تامین اجتماعی در گیلان پیرامون برخورداری بیمه شدگان استان گیلان از امکانات تخصصی مراکز ملکی ارجاع الکترونیکی بیماران تشکیل شده است.

 مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گیلان خاطر نشان کرد: در استان گیلان ۱۳ مرکز درمانی داریم و تمام خدمات در این مراکز ملکی رایگان است.

شهدی نژاد با اشاره به مراجعت بیش از یک‌میلیون نفر به مراکز درمانی تأمین اجتماعی در سال گذشته گفت: قریب به ۱۸ هزار بستری در بیمارستان‌های ما بود که حدود ۹ هزار عمل جراحی در این مراکز به‌صورت رایگان انجام شد.

وی با اشاره به طلب ۵۰۰ میلیارد تومانی از کارفرمایان افزود: در طرح ارتقای هتلینگ پنج میلیارد تومان هزینه شده و ازلحاظ کمی بیمارستان‌های ما با بیمارستان‌های خصوصی برابری می‌کند.

راه‌اندازی مجهزترین دستگاه MRI در استان گیلان

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گیلان با اشاره به راه‌اندازی مجهزترین دستگاه MRI در استان گیلان با بیان اینکه بزرگ‌ترین مزیت این سیستم تحمل وزن بیشتر است افزود: در ایران چهار و نیم برابر متوسط کشورهای پیشرفته بیماران درخواست ام آر ای دارند و این کار را انجام می دهند.

حضور متخصص مقیم در بیمارستان تامین اجتماعی گیلان

شهدی نژاد از استقرار طرح پرونده بیماری‌های مزمن در استان خبر داد و گفت  سابقه بیماران در این طرح‌ها ثبت‌شده و راحتی کار و گم نشدن سابقه بیماران از مزایای این طرح است که درمان بیمار را با بینش و آگاهی کامل تسهیل می‌بخشد.

وی با اشاره به سیستم نوبت‌دهی پیشرفته بیمارستان‌های تأمین اجتماعی تصریح کرد: از طریق شماره‌گیری #۱۳*۱۴۲* مخاطبان به‌راحتی می‌توانند از سیستم نوبت‌دهی متمرکز کلیه مراکز تابعه در سطح استان استفاده کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گیلان با اشاره به بیشترین جراحی‌های لاپراسکوپیک و جراحی مفصل در بیمارستان رسول اکرم (ص) گفت: از ارزش‌های بیمارستان حضور متخصص مقیم بوده که در تمام رشته‌های اورژانس، داخلی، جراحی عمومی، زنان و زایمان و بیهوشی در محل بیمارستان حضور دائمی دارند.

شهدی نژاد با اشاره به طرح‌های توسعه تأمین اجتماعی بیان کرد: مراحل ساخت بیمارستان ۶۴ تخت خوابی لنگرود، سومین بیمارستان رایگان تامین‌ اجتماعی است هم‌چنین پلی کلینیک‌های تخصصی انزلی و درمانگاه آستانه‌اشرفیه در حال ساخت هستند.

وی با اشاره به دو شیفت شدن کلینیک مستقل دندانپزشکی رشت افزود: درمانگاه‌های تالش و آستارا نیز در حال ارتقا به درمانگاه‌های تخصصی هستند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گیلان با اشاره به‌صورت حساب ۱۰ میلیونی در سال گذشته گفت: در سال ۹۶ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای درمان بیمه‌شدگان هزینه کردیم.

شهدی نژاد با اشاره به نسخه الکترونیک در درمان غیرمستقیم بیان کرد: ۲۵۰‌پزشک تاکنون با ما قرارداد بسته‌اند و بیمه‌شدگان با سیستم مکانیزه می‌توانند در هر جای کشور داروی خود را دریافت کنند و پزشک نیز ویزیت خود را به‌صورت آنلاین دریافت می‌کند.

وی با اشاره به بدهی ۱۵۰ میلیاردی دولت به تأمین اجتماعی تصریح کرد: اولویت سازمان مستمری‌بگیران است و اگر درآمد نداشته باشد بودجه پزشکان را کم می‌کند نه درمان مستمری‌بگیران را، ما نباید مشکلات بخش درمان را به گردن مردم بیندازیم.

به گزارش موج، از ۱۹ تا ۲۵ تیرماه هفته تأمین اجتماعی و روز ۲۵ تیرماه روز تأمین اجتماعی و بهزیستی نام‌گذاری شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه