English

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان عنوان کرد:

ضرورت ایجاد بازار سرمایه در گیلان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان گفت: ایجاد و تقویت بازار سرمایه گذاری در گیلان موجب کمک به رشد اقتصادی استان است.

ضرورت ایجاد بازار سرمایه در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، منصور مولایی پور، صبح امروز در جلسه مجمع نمایندگان استان بر ضرورت ایجاد بازار سرمایه گذاری در گیلان تاکید کرد و گفت: یکی از عمده ترین مشکلات نظام اقتصادی کشور به ویژه در گیلان استفاده از منابع بانکیست در حالیکه دنیا به سمت بازار سرمایه رفته است و این بازار سرمایه است که تعیین کننده میزان سرمایه در کشورهاست نه منابع بانکی.

راه اندازی بازار مالی در استان

وی با تاکید بر راه اندازی بازار مالی در استان اظهار کرد: گیلان یک استان سالیست اما هنوز نتوانسته است از حمل و نقل دریایی و گردشگری دریایی بهره لازم را ببرد.

وی با بیان اینکه در همه جای دنیا، بیشترین جمعیت در اطراف دریاها ساکن می شوند و از بهره هایی که دریا برای منطقه به ارمغان می آورد، بهره مند می شوند افزود: متاسفانه با وجود دریای خزر، استان گیلان، استانی مهاجرفرست است و به اندازه جمعیت ساکن در گیلان، همین جمعیت نیز در خارج از استان سکونت دارند و هنوز نتوانسته ایم ظرفیت خود گیلان را با وجود برخورداری از دریا و سواحل در داخل استان جذب کنیم.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان به وجود منطقه آزاد انزلی برای رشد و پیشرفت استان کیلان اشاره و تصریح کرد: تاکنون یک میلیارد و هفتاد میلیون تومان سرمایه خارجی در این منطقه جذب شده است.

باید در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گام بلند برداریم

وی با بیان اینکه باید در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گام بلند برداریم ادامه داد: منابع و تسهیلات بانکی باید با سرعت بیشتر و در اختیار سرمایه گذاران واقعی قرار داد.

کولایی پور تاکید کرد: گیلان ظرفیت های متعددی برای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی دارد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه