English

استاندار فارس تأکید کرد:

مدیران، خود را با مردم انطباق دهند/ مردم تغییر نکرده اند و همچنان پشتیبان نظام هستند

استاندار فارس در مراسم روز دهیار تأکید کرد: مدیران باید خود را با مردم انطباق دهند، همسایگی با مردم را بیشتر کنند و صداقت در رفتار و گفتار را بیش از گذشته سرلوحه عملکرد خود قرار دهند.

مدیران، خود را با مردم انطباق دهند/ مردم تغییر نکرده اند و همچنان پشتیبان نظام هستند

بهبه گزارش موج از فارس، اسماعیل تبادار در مراسم روز دهیار با تبریک این روز به دهیاران استان از تلاش ها و زحمات آنها تقدیر و تشکر کرد و با بیان اینکه اگر درایت و تدبیر مدیران باشد؛ مردم تغییر نکرده اند و همچنان پشتیبان نظام هستند، تأکید کرد: مدیران باید خود را با مردم انطباق دهند، همسایگی با مردم را بیشتر کنند و صداقت در رفتار و گفتار را بیش از گذشته سرلوحه عملکرد خود قرار دهند.

اسماعیل تبادار در مراسم روز دهیار

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا رهاوردی از نظام جمهوری اسلامی است که زمینه مشارکت عمومی مردم در ارکان خدماتی و مدیریتی را فراهم می کند.

استاندار فارس با بیان اینکه امروز در یکی از سخت ترین مراحل نظام کاری و مدیریتی قرار داریم، گفت: هنر مدیریت در این شرایط دشوار جلوه گر می شود چرا که در شرایط آرام و هموار مدیریت به تمام معنا مشخص نیست.

اسماعیل تبادار در مراسم روز دهیار

تبادار با تأکید بر اینکه همه دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و سایر مدیران، باید نگاهی ژرف به مسائل داشته باشند، افزود: امروز در فضای بین المللی افرادی مدعی حقوق بشر هستند در حالی که در کردارشان اثری از این ادعا وجود ندارد و تلاش می کنند برای نظام جمهوری اسلامی مشکل ایجاد کنند اما از این موضوع غافل هستند که این نظام از بدو پیروزی انقلاب اسلامی بحران های متعددی را با عنایت خداوند و همراهی مردم پشت سر گذاشته است.

وی با بیان اینکه اگر درایت و تدبیر مدیران باشد؛ مردم تغییر نکرده اند و همچنان پشتیبان نظام هستند، تأکید کرد: مدیران باید خود را  با مردم انطباق دهند، همسایگی با مردم را بیشتر کنند و صداقت در رفتار و گفتار را بیش از گذشته سرلوحه عملکرد خود قرار دهند.

اسماعیل تبادار در مراسم روز دهیار

نماینده عالی دولت در استان فارس مهمترین نقش و وظیفه دهیاری ها را توجه به پایداری و توسعه روستا در امر معاش و رفاه عمومی مردم دانست و گفت: یک دهیار باید نگاهی جامع به چگونگی ماندگاری مردم در روستا داشته باشد.

تبادار با بیان اینکه توسعه روستا در گرو تولید، اشتغال و گردشگری و بوم گردی است، افزود: توجه به احیای یک قنات و چشمه یا ساماندهی درختان روستا، مهمتر از احداث خیابان و بوستان است.

اسماعیل تبادار در مراسم روز دهیار

وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه دهیاران استان را به وضعیت کنونی منابع آب در استان جلب کرد و با بیان اینکه خشکسالی و کمبود آب به مرحله بحران رسیده است، اظهارکرد: مدیریت بحران به وجود آمده، تنها با همکاری و همراهی همه مدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و سایرین امکان پذیر خواهد بود.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه توجه به آینده استان فارس بدون مدیریت منابع آب و یا با حذف اقتصاد کشاورزی امکان پذیر نیست، گفت: حفظ و توسعه اقتصاد کشاورزی؛ با مدیریت اشتغال کشاورزی، بازاریابی محصولات، فرآوری، تغییر الگوی کشت، صرفه جویی منابع آب و... محقق خواهد شد.

اسماعیل تبادار در مراسم روز دهیار

تبادار افزود: با توجه به اینکه ۹۲ درصد از مصرف آب در کشاورزی است و عمق چاه ها از 40 متر به 400 متر رسیده و کیفیت آب را از دست داده ایم، صرفه جویی در مصرف آب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به سخنان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، مبنی بر کمبود پنج هزار مگاوات برق، گفت: نزدیک به 18 درصد تولید برق، از آب موجود در پشت سدها تأمین می شود و زمانی که عمق آب سدها تنزل پیدا کند این میزان از تولید برق امکان پذیر نخواهد بود لذا در این شرایط صرفه جویی در مصرف برق ضرورت دارد.

اسماعیل تبادار در مراسم روز دهیار

نماینده عالی دولت در استان فارس در ادامه با بیان اینکه از بدو فعالیت شوراهای اسلامی 20 هزار میلیارد تومان اعتبار به دهیاری ها  اختصاص داده شده که 15 هزار میلیارد از این اعتبارات مربوط به دولت تدبیر و امید بوده است، گفت: این میزان از توجه دولت به روستاها وظیفه و مسئولیت مدیران را افزایش می دهد.

تبادار در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت مشارکت مردم در حوزه های مختلف محیط زیست، صرفه جویی در منابع آب، نظام مدیریتی، تغییر الگوی کشت و نظام بهره وری در همه امور، بیان کرد: باید مردم را به مشارکت و کمک در موضوعات مختلف دعوت کرده و با تزریق مناسب مسائل مالی از کمترین اعتبارات بیشترین بهره را به دست آوریم.

اسماعیل تبادار در مراسم روز دهیار

استاندار فارس همچنین به جایگاه و نقش دهیاران در تحقق اهداف مدیریتی اشاره کرد و از فرمانداران و بخشداران خواست یار و مددکار دهیاران باشند و ادامه داد: حضور دهیاران در جلسات شورای اداری شهرستان زمینه اجرای سیاست های فرمانداران در روستاها را فراهم خواهد کرد.

تبادار افزود: اگر انتظار داریم در روستاها تولید و اشتغال معنا پیدا کند و دهیاری ها مؤثر باشند؛ کرامت، احترام و توجه و همفکری با دهیاران باید در دستور کار قرار گیرد.

اسماعیل تبادار در مراسم روز دهیار

وی ابراز امیدواری کرد در تنگناها با در نظر گرفتن قابلیت ها و  قوت بخشیدن به ظرفیت هایی همچون صنایع دستی، بازاریابی و رونق تعاونی ها، معاش و تولید و پایداری روستا را رقم بزنیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس تأکید کرد: همه دستگاه های اجرایی، مدیران و بانک های استان باید به ایجاد تسهیل در زمینه کارآفرینی روستایی توجه ویژه داشته باشند و فرصت های موجود را در راستای توسعه روستا تقویت و نگاه شهری را به طرف روستا سوق دهند و سرمایه گذاری شهری را به سمت روستا هدایت کنند.

اسماعیل تبادار در مراسم روز دهیار

تبادار با بیان اینکه موضوع کشاورزی در روستاها باید مورد توجه قرار گیرد ، گفت: دغدغه من این است که پنج هزار و 600 هکتار گل محمدی داراب، انجیرستان استهبان، انگورستان دشمن زیاری را با تقویت زیرساخت های فرآوری محصول به ارزش افزوده تبدیل کنیم تا با فرآوری سه میلیون تن تولیدات باغی استان، زمینه های لازم اشتغال را  بیش از گذشته مهیا کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه