English

مدیر کل گمرک استان اصفهان خبر داد:

افزایش ۴۱ درصدی صادرات از گمرک اصفهان

مدیر کل گمرک استان اصفهان گفت:صادرات از گمرک اصفهان ۴۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش 41 درصدی صادرات از گمرک اصفهان

 به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، اسدالله احمدی ونهری در جمع خبرنگاران گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته صادرات از گمرک اصفهان از لحاظ وزن ۲۰ درصد و از حیث ارزش ۴۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: امسال در فصل بهار  از استان اصفهان، 612  قلم کالا به  وزن یک میلیون و 232 هزار تن  و به ارزش 514 میلیون و 944 هزار دلار، کالا به مقصد 82 کشور جهان صادر شده که در مقایسه با  مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن 20 درصد و از حیث ارزش 41  درصد افزایش داشته است.

ونهری عمده‌ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را آهن آلات و فولاد به ارزش 190 میلیون دلار، محصولات پتروشیمی 106 میلیون دلار، فرش 48 میلیون دلار دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان عراق با 110 میلیون دلار و 21 درصد، افغانستان  با 76 میلیون دلار و 15 درصد، امارات متحده عربی با 66 میلیون دلار و 13 درصد و پاکستان با 49 میلیون دلار و 10 درصد  سهم از کل صادرات استان دارند.

وی خاطرنشان کرد: 18 هزار و 112  تن کالا به ارزش 82 میلیون و 868 هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 19 درصد و از حیث ارزش 27 درصد کاهش پیدا کرده است.

 مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و با راه‌اندازی و استفاده از سامانه‌های امور گمرکی و  پنجره تجارت فرا مرزی حتی با کاهش واردات، شاهد افزایش 4 درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان  هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی