English

با حضور نمایندگان هفت استان شمالی کشور؛

المپیاد ورزشی دانش‌آموزی سما منطقه شمال کشور در رشت آغاز شد

مراسم افتتاحیه نخستین المپیاد ورزشی دانش‌آموزی متوسطه دوره دوم پسران سما منطقه شمال کشور با حضور نمایندگان هفت استان شمالی کشور در رشت برگزار شد.

المپیاد ورزشی دانش‌آموزی سما منطقه شمال کشور در رشت آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مراسم افتتاحیه نخستین المپیاد ورزشی دانش‌آموزی متوسطه دوره دوم پسران سما منطقه شمال کشور با حضور 7 استان به میزبانی سازمان سما استان گیلان در رشت از صبح امروز در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت (سایت50 هکتاری واقع در لاکان رشت) آغاز به کار کرد.

المپیاد- ورزشی

مدیر تربیت بدنی و سلامت سازمان سما در این مراسم با اشاره به اینکه این المپیاد در شرایطی خاص برگزار می‌شود اظهار داشت: دست‌اندرکاران این حوزه به منظور برگزاری هرچه بهتر این المپیاد از تمامی توان‌خود بهره می‌برند.

زهرا فتح‌الهی افزایش نشاط، امنیت و شادابی در بین نوجوانان و جوانان را از دلایل اصلی برگزاری این المپیاد دانست خاطرنشان کرد: با تدابیر اندیشیده شده هیچ استانی از این المپیاد دست خالی به استان خود باز نمی‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه مسابقات و برنامه‌های فرهنگی متعددی در این المپیاد برنامه‌ریزی شده است تصریح کرد: علاوه بر مسابقات طراحی شده در المپیاد همه روزه مسابقات ورزشی متعددی نظیر مچ اندازی و طناب کشی و ... در این المپیاد برگزار می‌شود.

المپیاد ورزشی دانش‌آموزی سما منطقه شمال کشور در رشت

نمایش روحیه پهلوانی ایرانیان در ورزش

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه جایگاه ورزش در سطح ملی و منطقه‌ای همواره با اهمیت است گفت: ایران اسلامی در حال حاضر در شرایط تحریم‌ها، تهدید و ناعدالتی قرار گرفته است.

ابراهیم چیرانی با بیان اینکه این ناعدالتی حتی در بازی‌های جام جهانی برای ایران اسلامی به درستی مشهود بود تاکید کرد: هدف دشمنان از این ناعدالتی‌ها ایجاد عدم تعادل در زندگی فردی و اجتماعی برای جوانان ایرانی است.

وی با تاکید بر اینکه تجربه کشور‌های بزرگ همواره بیانگر این است که توجه به کار و فراغت عاملی برای پیشرفت و توسعه است خاطرنشان کرد: اهمیت به کار و فراغت می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه ورزش و فراغت در بسیاری از شرایط به کمک افراد می‌آید بیان کرد: روحیه پهلوانی و جوانمردی در ورزشکاران ایرانی مشهود است و ایرانیان تنها به دنبال کسب نتیجه نیستند‌.

وی با بیان اینکه امید است این المپیاد نیز با روحیه پهلوانی و جوانمردی در استان گیلان برگزار شود تصریح کرد: المپیاد‌های ورزشی می‌تواند با برگزاری در دانشگاه‌ها برای جوانان زندگی‌ساز باشد.

حضور هفت استان از یازده استان در المپیاد ورزشی دانش اموزی سما پسران شمال کشور

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: نخستین المپیاد ورزشی دانش‌آموزی پسران سما منطقه شمال کشور با حضور 7 استان از 12 لغایت 14 تیر ماه در رشت برگزار می‌شود.

محمد نیک‌پسند خراسان رضوی، مازندران، اردبیل، تهران، کردستان، آذربایجان غربی و گیلان را از استان‌های شرکت‌کننده در این المپیاد نام برد و تصریح کرد: این المپیاد توانایی میزبانی 11 استان از سطح کشور را داشت.

وی با تاکید بر اینکه این المپیاد در سایت 50 هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و در دو رشته فوتسال و تنیس روی میز برگزار می‌شود گفت: تحصیل، تهذیب و ورزش همواره از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده است و باید به طور ویژه دنبال شود.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان با بیان اینکه حفظ محیط زیست همواره برای گیلان و کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: این المپیاد با هدف حفظ محیط‌زیست در گیلان برگزار می‌شود.

رونمایی از قلک سبز در حاشیه المپیاد ورزشی سما

به گزارش موج، در انتهای این مراسم از قلک سبز با هدف جمع‌آوری درب‌های بطری برای کمک به محیط زیست رونمایی شد؛ موسسات و مدارس می‌توانند با جمع‌آوری درب‌های بطری در این قلک و فروش این درب‌ها تجهیزات ورزشی برای مراکز خود تهیه کنند.

طراحی قلک مذکور به همت موسسه محیط زیستی بوم پژوهش گیلان پاک و حمایت سازمان سما گیلان صورت گرفت.

  اجرای «لافندبازی» یکی از نمایش‌ها و بازی‌های جذاب عامیانه که در میان مردم گیلان محبوبیت ویژه‌ای دارد نیز از دیگر برنامه های جانبی این مراسم بوده است.

لافند‌بازی با نام‌های طناب بازی، ریسمان‌بازی، رسن‌بازی، و غیره نیز خوانده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی