English

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:

بیشترین آمار خسارات به شریان ها در اثر حفاری های غیر اصولی است

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: این حق مردم است که از خدمات به نحو ایمن بهره مند شوند و سلامت شهر نباید بواسطه ی صدمه به شریان های حیاتی دچار خدشه گردد.

بیشترین آمار خسارات به شریان ها در اثر حفاری های غیر اصولی است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان،  علوی  بیان داشت: با گسترش شبکه‌های خدمات‌رسانی، توجه مسئولین و شرکت های صاحب شریان‌های حیاتی به ایمن‌سازی شبکه و تأسیسات خود در برابر عوامل طبیعی مانند زلزله و عوامل انسانی مانند حفاری بسیارضروری به نظر می رسد.

وی با اشاره به  اینکه جریان گاز با فشار ۲۵۰ و ۶۰ پوند در زیر شهرها و تا درب منازل از یک سو باعث رفاه و آسایش شهروندان و از سویی دیگر عامل نگرانی آنها نسبت به احتمال وقوع انفجار به هنگام نشت گاز و آتش‌سوزی‌های گسترده در زمان حفاری ها و زلزله می‌باشد گفت: با تشکیل این هم اندیشی با شهرداران ۱۵ گانه اصفهان،معاونت عمرانی شهرداری، مدیریت بحران استان و نماینده فرمانداری استان درصدد برآمدیم این مشکلات را به حداقل ممکن برسانیم.

علوی افزود: با گسترش شبکه‌های خدمات‌رسانی، توجه مسئولین و شرکت های صاحب شریان‌های حیاتی به ایمن‌سازی شبکه و تأسیسات خود در برابر عوامل طبیعی مانند زلزله و عوامل انسانی مانندحفاری بسیارضروری به نظر می رسد.

وی با اشاره به اینکه سهم گاز در سبد انرژی استان بیش از 70درصد می باشد افزود: تامین این حجم انرژ ی و ارائه خدمات مستلزم همکاری و هماهنگی با سایر دستگاه های خدمات رسان با این شرکت است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با تاکید بر مصرف بهینه گاز طبیعی، تصریح کرد: تمامی سازمان ها و ادارات به ویژه ادارات دولتی می بایست در راستای مصرف بهینه گاز طبیعی که یک سرمایه ملی برای همگان است تلاش نمایند.

علوی خاطر نشان ساخت: حفظ و ایمن سازی شریان های گاز به دلیل ماهیت خطر سازی که دارند و از طرفی در شرایط کنونی جایگزین کردن سوخت دوم به سختی امکان پذیرمی باشد، از اهمیت بالایی برخوردارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر شرکت های  خدمت رسان  صاحب شریان های حیاتی برای توسعه شبکه های زیرزمینی یا تعمیرات مورد نظر پس از مکاتبه با فرمانداری شهر خود و تشکیل کمیسیون حفاری با حضور نمایندگان همه سازمان های زیربط تصمیم گیری و پس از صدور مجوز انجام کار، شروع به عملیات گود برداری و تخریب می کنند و در این کمسیون معمولاً نمایندگان سایر شرکت های صاحب شریان، جهت اعلام دقیق نقشه شبکه های مدفون خود حضور دارند اما می بینیم که همواره آسیب رسانی به خطوط وجود دارد واین نگرانی کماکان باقی است.

وی افزود: می توان ایستگاه های تقلیل فشار و حفاظت از زنگ و برخی دیگر از تاسیسات مربوطه را با فنس و دیوار محصور و برای آنها مراقب گمارد اما شبکه های مدفون زیرمینی داخل شهرها و روستا علی رغم علائمی که نصب شده و مسیر خطوط تاحدودی مشخص گردیده بعضاً در عملیات های مختلف سایر سازمان های صاحب شریان دچار آسیب وخسارت می شوند.

علوی بیان داشت: در حال حاضر بیش از 26هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در سطح استان توزیع شده است این شبکه ها با اینکه زیرساخت مهم و استراتژیک استان به شمار می رود.اما یک خطر بالقوه برای شهر نیز به شمار می رود که این باید ایمنی آن به درستی مدیریت و کنترل شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به موضوع شیرهای گاز پیاده رو و همکاری شهرداری در خصوص جمع آوری این زایده های بالقوه خطر از سطح شهر گفت: در حال حاضر حدود ۳هزار مورد از این شیرها در کوچه و خیابان های سطح شهر وجود دارد که ما می خواهیم تا قبل از شروع فصول سرد سال جمع آوری و پاک سازی کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه