English

استاندار فارس در دیدار اعضای حزب اعتدال و توسعه استان فارس:

اگر مخاطره ای در کشور به وجود آید، کل نظام را تهدید می کند/ مردم، مهم ترین سرمایه های نظامند

استاندار فارس در دیدار اعضای حزب اعتدال و توسعه استان فارسگفت: اگر مخاطره ای در کشور به وجود آید تنها بحث دولت در میان نیست بلکه کل نظام را تهدید خواهد کرد.

اگر مخاطره ای در کشور به وجود آید، کل نظام را تهدید می کند/ مردم، مهم ترین سرمایه های نظامند

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، اسماعیل تبادار در دیدار اعضای حزب اعتدال و توسعه استان فارس با بیان اینکه برخی بر این باورند که اگر مخاطره ای در کشور اتفاق بیافتد تنها دولت را درگیر خواهد کرد گفت: باید بدانیم که اگر مخاطره ای در کشور به وجود آید تنها بحث دولت در میان نیست بلکه کل نظام را تهدید خواهد کرد؛ از این رو باید هماهنگی، همدلی، وحدت و وفاق همگانی را بیش از گذشته سرلوحه کار خود قرار دهیم تا هیچ مخاطره ای کشور را به مرز تهدید نرساند.

استاندار فارس در دیدار اعضای حزب اعتدال و توسعه استان فارس

استاندار فارس با تأکید بر اینکه احزاب باید در چارچوب قوانین و مقررات تقویت شوند، تصریح کرد: وفاق و همدلی، مهم ترین موضوعی است که از بدو انقلاب اسلامی تاکنون توانسته دسیسه های دشمنان را ناکام کند و در شرایط فعلی نیز با همکاری احزاب و همه سلایق می توانیم بحران ها را پشت سر بگذاریم.

نماینده عالی دولت در استان فارس خاطر نشان ساخت: حزب باید گستره ای به تمام معنا؛ در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشد؛ احزاب باید در جامعه دارای جایگاه باشند و در چارچوب قانون نیز تقویت شوند.

 تبادار افزود: اساس و ارکان احزاب در اسم آنها نیست بلکه در تعمیق و تجزیه و تحلیل کردن همه مسائل جامعه پدیدار می شوند.

استاندار فارس در دیدار اعضای حزب اعتدال و توسعه استان فارس

وی در ادامه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برجام گفت: برخی معتقدند که برجام هیچ اثر مثبتی برای کشور نداشته و دولت به اشتباه آن را امضا کرده است در حالی که قطعاً برجام اثرات فراوانی را برای کشور به همراه داشته است.

استاندار فارس ادامه داد: اگر برجام بی اثر بود خروج یکی از طرف های امضا کننده از آن بسیاری از قراردادهای شرکت های مختلف را تحت تحت تأثیر قرار نمی داد که البته رئیس جمهور آمریکا تصور غلطی را در ذهن خود می پروراند که فشار اقتصادی بر مردم ایران اثرگذار بوده و سبب فروپاشی این مملکت می شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس مردم را مهم ترین سرمایه های نظام دانست و گفت: اگر مردم در ابعاد مختلف در کنار حکومت و دولت باشند بسیاری از بحران ها و مشکلات ها بی اثر خواهند بود.

استاندار فارس در دیدار اعضای حزب اعتدال و توسعه استان فارس

تبادار با بیان اینکه دولت خدمات و دستاوردهای فراوانی داشته است افزود: متأسفانه برخی سیاه نمایی هایی که از سوی برخی افراد و رسانه ها انجام می شود این خدمات را کم رنگ جلوه می دهند البته فضای انتقاد آزاد است اما انتقاد باید منصفانه و براساس آگاهی کامل از موضوعات و صداقت و راستی باشد و به گونه ای نباشد که ناامیدی و یاس را به جامعه انتقال دهد.

وی ابراز داشت: مسئولان باید با ریش سفیدان، متنفذین و سیاسیون ارتباط موزون برقرار کنند و این ارتباط ها صرفاً به روزهای نیاز و کار ختم نشود بلکه در روزهای غیر نیاز نیز این ارتباط حفظ شود.

استاندار فارس افزود: حزبی که در زمینه های مختلف جامعه اعم از فرهنگی، علمی ، سیاسی، اقتصادی و... ورود کرده و دارای برنامه برای حوزه های مختلف است و بر آن مبنا فعالیت می کند قطعاً حزبی ریشه دار و با بنیان و ماندگار خواهد بود.

استاندار فارس در دیدار اعضای حزب اعتدال و توسعه استان فارس

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین به تنگناهای موجود پیش روی دولت اشاره کرد و گفت: به رغم وجود مشکلات فراوان، خوشبختانه دولت توجه خوبی به استان فارس داشته و پروژه های عمرانی اثرگذاری در این استان به بهره برداری رسیده یا در حال احداث است.

استاندار فارس در بخش دیگی از سخنان خود به ظرفیت های موجود در این استان اشاره کرد و گفت: فارس با دارا بودن ظرفیت های فراوان در زمینه های کشاورزی، صنعتی و تولیدی از نظر راه آهن تا زمانی که به کانون بار متصل نشود نمب تواند اثرگذاری اش را بر اقتصاد استان نشان دهد.

نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته راه آهن اقلید – یزد در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و احداث راه آهن گلگهر – شیراز و شیراز – بوشهر نیز در دستور کار قرار دارد.

تبادار اضافه کرد: علاوه بر آزاد راه شیراز – اصفهان، چهار آزاد راه دیگر نیز در حال پیگیری است؛ همچنین در سال جاری دولت تدبیر و امید 11 هزار میلیارد تومان پروژه در زمینه ای آلومینیوم و پالایشگاه در استان فارس افتتاح می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون 183 جلسه کارگروه رفع موانع تولید در استان برگزار شده است گفت: این جلسات هزار و صد و بیست مصوبه داشته که 64 درصد آن عملیاتی و اجرایی شده و اعتباری بالغ بر هزار میلیاردتومان نیز به آنها پرداخت شده است.

استاندار فارس با بیان اینکه ایجاد اشتغال، مورد توجه و تأکید همه مسئولان نظام قرار دارد، اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته نرخ بیکاری استان 14.8 در سال 1392  به 10.8 در سال 1396 رسیده و فضای کسب و کار نیز از رتبه 18 به یک رسیده است.

نماینده عالی دولت در فارس ادامه داد: با حمایت از بخش خصوصی در سال گذشته توانستیم عدد 550 میلیون دلاری که به عنوان هدف سرمایه گذاری استان تعریف شده بود را به یک میلیارد و 30 میلیون دلار برسانیم که عمده آن در زمینه انرژی خورشیدی بود.

تبادار در پایان به خشکسالی های اخیر اشاره کرد و گفت: از آنجا که فارس 10 درصد امنیت غذایی کشور را تأمین می کند و اقتصاد کشاورزی در این استان مورد توجه است باید با مدیریت صحیح منابع آب، زمینه کشاورزی و رونق اقتصادی استان را فراهم کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه