English

دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان:

قاچاق، بنیان‌های اقتصاد کشور را متزلزل می‌کند

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بحث سخت افزاری عملکرد خوبی داریم اما در حوزه فرهنگی و آگاه سازی می لنگیم.

قاچاق، بنیان‌های اقتصاد کشور را متزلزل می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛ رضا میرزایی اظهار داشت:قاچاق، بنیان‌های اقتصاد کشور را متزلزل می‌کند.

در جمع اصحاب رسانه استان ضمن گرامیداشت 12 تیرماه سالگرد فرمان تاریخی رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با قاچاق کالا، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری با  توجه به وضعیت کشور و با نگاه به آینده این فرمان را صادر کردند و طی 14 سال گذشته، شعار اقتصادی برای سال تعیین کرده اند. 

وی ضمن یادآوری نامگذاری امسال با نام حمایت از کالای ایرانی، افزود: در حوزه مبارزه با قاچاق 2 نوع عملکرد داریم که عملکردمان در حوزه سخت افزاری اگرچه ایده آل نیست اما خوب عمل کرده ایم ولی در حوزه فرهنگی و آگاه سازی و اطلاع رسانی می لنگیم. 

میرزایی ادامه داد: در بسیاری موارد، بودجه های فرهنگی در حوزه فرهنگی هزینه نمی شود و باید توجه داشته باشیم که هزینه کردن در حوزه فرهنگی، سرمایه گذاری است برای آینده و تا زمانی که مبارزه با قاچاق را فرهنگی نکنیم به اهداف نهایی نمی رسیم. 

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق استان تاکید کرد: ما با یک معضل جدی به نام قاچاق مواجهیم که مراکز تولیدی را به سوی نابودی سوق می دهد، بنیان های اقتصاد کشور را متزلزل می کند و یک اقتصاد هرچقدر هم که قوی باشد آنرا از درون ویران می کند. 

وی هم مرز بودن ایران با 15 کشور را یادآور شده و خاطرنشان کرد: برخی از این کشورها امنیت و ثبات ندارند که در چنین شرایطی عملکرد خوب کمیسیون در کردستان را مدیون جدیت مرزبانی هستیم. 

میرزایی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تحریم ها و شرایط اقتصادی کشور گفت: ما از 40 سال پیش و از بدو تولد انقلاب تا به امروز آماج حملات مخالفان بوده ایم، ما به دنبال ایجاد امنیت در منطقه هستیم و دشمنان به دنبال ایجاد ناامنی در منطقه؛ بعد از پایان جنگ تحمیلی، دشمن نبرد بی صدا را علیه ما آغاز کرد که سنگین تر از نبر نظامی بود. 

میرزایی در ادامه بهره گیری از پتانسیل همه دستگاه های استان در مبارزه با قاچاق را از اقدامات خوب در کردستان عنوان کرد و گفت: در جلسه کمیسیون اصلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که به ریاست استاندار محترم برگزار شد، دستگاه های دولتی را مجاب کردیم کالاهای مورد نیاز خود را از کالاهای ایرانی تولید کنند و اولویت خرید با کالاهای تولید داخل استان باشد. 

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق، عملکرد این کمیسیون در 2 حوزه مهم مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور و کالاهای ممنوعه را خوب ارزیابی کرد و گفت: تنها کالایی که با تضمین کامل دشمنان وارد کشور می شود مشروبات الکلی است اما ما در کردستان کمربند مبارزه با کالاهای ممنوعه را محکم بسته ایم.

 وی در ادامه به بحث ساماندهی مبادلات مرزی اشاره کرد و اظهار داشت: کردستان اولین استانی است این مصوبه را اجرایی کرد و از ورود قانونی روزانه کالاهای مجاز، هم پیله وران و هم تجار سود می برند. 

میرزایی مرزنشینان را مرزبانان واقعی عنوان و خاطرنشان کرد: هر کجا زندگی هست امنیت هست و هر کجا که امنیت هست آرامش هست، تامین معیشت و آرامش مردم وظیفه دولت است. 

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان در پایان با اعلام آمار و مقایسه کشفیات سال های 95، 96 و 3 ماهه اول 97 از کاهش کشفیات در اکثر موارد خبر داد و علت این کاهش را مسدود بودن مرزها، جدیت دستگاه های مربوطه در اقدامات برخوردی و پیشگیرانه با قاچاق و همچنین روی آوردن مردم به تجارت قانونی عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه