English

بروکراسی سنگین بانکی سبب تاخیر در افتتاح آب شیرین کن بندرعباس شد/ تسریع در افتتاح فازهای بعدی آب‌شیرین‌کن بندرعباس

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با حضور در مراسم بهره برداری از شش طرح آب‌رسانی و میز خدمات غیرحضوری آب و فاضلاب هرمزگان از تسریع در افتتاح فازهای بعدی این پروژه‌ها خبر داد.

بروکراسی سنگین بانکی سبب تاخیر در افتتاح آب شیرین کن بندرعباس شد/ تسریع در افتتاح فازهای بعدی آب‌شیرین‌کن بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج، حمید رضا جانباز ظهر امروز در مراسم بهره برداری از شش طرح آبرسانی و میز خدمات غیرحضوری آب و فاضلاب هرمزگان در بندرعباس بیان داشت: افتتاح این پروژه ها را به مردم هرمزگان تبریک می گویم و امیدواریم بتوانیم با سرعت بیشتری فازهای بعدی را به افتتاح برسانیم.

وی با اشاره به این موضوع که در پنجاه سال گذشته در فلات ایران شاهد کاهش بارندگی بوده ایم، افزود: تکنولوژی آب شیرین کن در دهه هفتاد برای ما بسیار گران بود و برای همین پروژه ی احداث سد در کشور گسترش یافت اما امروز بسیاری از تجهیزات آب شیرین کن ها در کشور تولید می شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان داشت: امروز هزینه شیرین سازی آب کاهش پیدا کرده و ایجاد آب‌شیرین‌کن‌ها اقتصادی است.

وی هرمزگان را پیشگام در شیرین سازی آب در کشور خواند و تاکید کرد: اقتصاد صنعت آب اوضاع مناسبی ندارد و از منابع دولتی برای ادامه ی چرخه ی آن استفاده می شود.

وی در پاسخ به انتقاد استاندار به سبب دیر به افتتاح رسیدن پروژه هزار متر مکعبی آب‌شیرین‌کن بندرعباس نیز گفت: بروکراسی سنگین بخش بانکی سبب به تاخیر افتادن افتتاح این پروژه شد و نگرانی آقای استاندار برای ما توجیه پذیر است.

جانباز اظهار داشت: در شهرهای ساحلی بر اساس الزام مجلس شورای اسلامی و برنامه توسعه ششم، حداقل ۳۰ درصد آب مورد نیاز باید با استفاده از آب شیرین کن ها تامین شود.

مشکل پساب بندرعباس حل شود

وی در ادامه اضافه کرد: تاکید من به آقای قصمی این است که مسأله ی پساب را حل کنند چرا که پساب شیرین را نباید به راحتی از دست داد.

وی متذکر شد: در دنیا بر سر پساب رقابت است و این ماده ارزشمند با قیمت زیادی به فروش می رسد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با ذکر این موضوع که اقدامات خوبی در حوزه آب شیرین کن های روستایی در هرمزگان انجام شده است، بیان داشت: برای منطقه بشاگرد هم تلاش می کنیم تا روستاهای بیشتری به مدار متصل شوند.

وی در پایان گفت: امیدواریم خط انتقال آب به روستاهای بشاگرد در کمترین زمان ممکن به اتمام برسد و شهرها و روستاهای این منطقه از ظرفیت آب سد جگین بهره مند شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه