English

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز:

حیثیت ولایت در دست ما، قضات و مقامات قضایی است/ ما نباید بار گردن ولایت شویم و حیثیت او را به خطر بیندازیم

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: ما، قضات محترم و مقامات قضایی آن، منسوب به ولایت و رهبری هستیم لذا باید بیشتر از همیشه مراقب رفتار خودمان باشیم.

حیثیت ولایت در دست ما، قضات و مقامات قضایی است/ ما نباید بار گردن ولایت شویم و حیثیت او را به خطر بیندازیم

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، آیت الله لطف الله دژکام در دیدار علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری استان فارس و دیگر مدیران قضایی استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به خصوص شهید آیت الله بهشتی و هفته قوه قضاییه گفت: ما، قضات محترم و مقامات قضایی آن، منسوب به ولایت و رهبری هستیم لذا باید بیشتر از همیشه مراقب رفتار خودمان باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در دیدار علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری استان فارس و دیگر مدیران قضایی استان  (2)

وی ادامه داد: انتساب به ولایت از این جهت است که این مسائل، حق ولی امر مسلمین است و این امر، مسئولیت ما را افزایش داده است چرا که این حیثیت ولایت است که در دست ما و شما قضات و مقامات قضایی، زیاد و کم می شود.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: ولایت قداست دارد و ما باید در قبال ولایت احساس مسئولیت بیشتری داشته باشیم و بازوی ولی امر باشیم نه اینکه بار گردن او شویم و حیثیت او را به خطر بیندازیم.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در دیدار علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری استان فارس و دیگر مدیران قضایی استان  (6)

امام جمعه شیراز اضافه کرد: رهبری اعتماد می کند، حکم می دهد و حمایت می کند اما این ما هستیم که نواقصی داریم و در این بین حتی با وجود نواقصمان باز هم می بینیم که ولی امر از ما حمایت میکند لذا این حمایت در ظاهرش تعریف و تمجید است اما باطن آن سرشار از مسئولیت است.

آیت الله دژکام تصریح کرد: وظیفه کسانی که با ولی فقیه نسبت پیدا می کنند بسیار سنگین تر از افراد و مسئولین دیگر است زیرا اگر حیثیت ولایت در این بین آسیب ببیند باید در روز قیامت پاسخگو باشیم لذا هر جایی که نیاز باشد باید بدون بهانه تراشی کار را باید پیش ببریم و اگر امروز مردانه به میدان نیاییم، در روز قیامت نمی توانیم جوابگو باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در دیدار علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری استان فارس و دیگر مدیران قضایی استان  (7)

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن خواستار برقراری عدالتی است که به تقوا نزدیک تر است و این را وظیفه همه مسلمانان به خصوص قضات و کسانی که در مقام داوری قرار می گیرند، می داند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در باب عدالت در ابتدا باید تقوا داشت و از خدا ترسید و بعد باید اندیشید که برای آینده و دنیای بعد چقدر حسنه ذخیره کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: این دنیا می گذرد و فردا قیامتی در راه است، در آنجا اگر حقی از کسی ضایع شده باشد یقه آدم را می گیرند و پس دادن حساب بسیار سخت است.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در دیدار علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری استان فارس و دیگر مدیران قضایی استان  (1)

امام جمعه شیراز ادامه داد: محکمه عدل الهی شاهد نمی خواهد زیرا خود خدا ناظر بر همه چیز است لذا عدالت بدون اینکه از خدا بترسیم در جامعه وجود ندارد.

آیت الله دژکام بیان تصریح کرد: نکته دیگر اینکه همه می دانیم عدالت خوب است اما اینکه چگونه عدالت را اجرا و در جامعه پیاده کنیم مشکل داریم چرا که جای خالی نظریه پردازی در باب عدالت کاملاً محسوس است و ما نباید از نظریه پردازی در باب عدالت و حدود آن و چگونگی اجرای آن هراس داشته باشیم و حتی اگر لازم باشد باید چنان در این زمینه، آزمون و خطا کنیم تا به یک عدالت اسلامی با همه ابعاد آن برسیم.

وی خاطرنشان ساخت: در جامعه امروز عدالت سوسیالیستی از یک طرف و عدالت لیبرال از طرف دیگر به چشم می خورد اما ما هنوز نتوانسته ایم از بعد نظری و علمی، در زمینه پیاده کردن عدالت اسلامی اثرگذار باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در دیدار علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری استان فارس و دیگر مدیران قضایی استان  (5)

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز تأکید کرد: قوه قضاییه به پشتیبانی نظری از جانب حوزه علمیه قم نیاز دارد زیرا در جایی که قانون برای یک موضوع وجود ندارد می توان به سراغ فتوا رفت و در نتیجه باید به جایی برسیم که  یک فتوا و نظریه خیلی قوی در باب اجرای عدالت اسلامی را به دست آوریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه