English

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در جلسه جامعه روحانیت شیراز:

حیثیت عالم در اجتماع را ما باید احیا کنیم/ برای مدیریت مردم سالارانه، باید مسجد قوی داشته باشیم

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در جلسه جامعه روحانیت شیراز تأکید کرد: امروز مردم به علماء پناه می آورند چون اعتقاد دارند روحانیون، عالم هستند و حرف منطقی می زنند که در اینجا وظیفه ما این است که حیثیت عالم را در اجتماع احیا کنیم تا بقیه مسائل حل شوند.

حیثیت عالم در اجتماع را ما باید احیا کنیم/ برای مدیریت مردم سالارانه، باید مسجد قوی داشته باشیم

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز در جلسه جامعه روحانیت شیراز تأکید کرد: امروز مردم به علما پناه می آورند چون اعتقاد دارند روحانیون، عالم هستند و حرف منطقی می زنند که در اینجا وظیفه ما این است که حیثیت عالم در اجتماع را احیا کنیم تا بقیه مسائل حل شوند.

وی ضمن طرح سؤال اینکه چرا ما روحانیون نسبت به وضع موجود جامعه مسئولیم؟ گفت: اسلام حقی را برای عالم قائل شده است و این حق براساس حیثیت علمیت است و این علمیت است که باید در سطح جامعه ظهور و حضور پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: اگر حضور ما در مسائل سیاسی و اجتماعی مبتنی بر استدلال، اقناع علمی طرف مقابل، حساب و کتاب و منطق که ریشه و روح نقش اجتماعی ماست، باشد؛ آنگاه اثر خودش را خواهد گذاشت و در غیر این صورت هر چه که تلاش کنیم نتیجه ای نخواهیم گرفت.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: این حق به عالم داده شده است که از علمیت خود استفاده کند، اما متأسفانه خلأ این موضوع در جامعه ما از طرف علماء بسیار احساس می شود.

آیت الله دژکام تصریح کرد: توصیه بنده به روحانیون عزیز این است که حرف علمی بزنند چرا که روحانیت نباید این ضعف را نشان دهد که حرف ها و سخنانش ریشه علمی ندارد و نمی تواند مردم را همراه خود کند؛ لذا هیچ حرفی نباید از ما شنیده شود که دلیل و منطقش مشخص نباشد.

وی خاطرنشان ساخت: امروز مردم به علماء پناه می آورند چون اعتقاد دارند روحانیون، عالم هستند و حرف های منطقی می زنند، حال متأسفانه عده ای سودجو در این بین ولو اینکه عده قلیلی هستند جامعه روحانیت را بدنام می کنند اما وظیفه ما این است که حیثیت عالم را در اجتماع احیاء کنیم تا بقیه مسائل حل شوند.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مدیریت در مساجد گفت: مدیریت در مسجد به عهده امام جماعت مسجد است یعنی حضور عالم در مسجد ضروریست چرا که اگر کسی عالم نباشد و در مسجد مدیریت کند، نمی تواند دیگران را رخ ببرد و با خود همراه کند البته امام جماعتی می تواند موافق باشد که اخلاق نیکو داشته باشد، علم داشته باشد و بتواند با مردم سلوک کند در نتیجه مردم نیز با او همراه خواهند شد.

امام جمعه شیراز در ادامه به نقش حوزه و جامعه روحانیت اشاره کرد و بیان داشت: وظیفه حوزه تربیت عالم است زیرا کار باید روی حساب و کتاب علمی باشد، در غیر این صورت شبیه طبل تو خالی است که صدا دارد اما بعد از مدتی آبرویش می رود.

آیت الله دژکام افزود: کسی که می داند بر آنکه نمی داند حجت دارد حال می بینیم برخی مسئولین ما نمی دانند چون نظام آموزشی ما آنها را برای این جایگاه آماده نکرده است.

وی خاطر نشان ساخت: ما قصد داریم و می خواهیم مشکلات جامعه امروز را حل کنیم، ما درد را متوجه شده ایم اما این به تنهایی کافی نیست و باید راه حلی برای درمان این درد ارائه دهیم که متأسفانه امروزه مشاهده کرده ایم که در ارائه راه حل هم ضعیف عمل کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز تأکید کرد: برای به دست آوردن مدیریت مردم سالارانه؛ باید مسجد قوی داشته باشیم تا بتوانیم مردم را همراه خود سازیم لذا مسجد باید حضور مردم را چنان قوی کند که به پشتوانه آن بتوانیم در جهت بهبود وضعیت کنونی حرکت کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه