English

وزیر راه و شهرسازی؛

راه آهن رشت – قزوین در مراحل پایانی قرار دارد /نگاه بندرکاسپین و منطقه آزاد انزلی به توریسم و گردشگری است

وزیر راه و شهرسازی کفت: کار ساخت راه آهن رشت – قزوین در مراحل پایانی قرار دارد که به زودی افتتاح می‌شود و ریل رشت – منطقه آزاد انزلی نیز در 3 بخش در حال اجراست.

 راه آهن رشت – قزوین در مراحل پایانی قرار دارد /نگاه بندرکاسپین و منطقه آزاد انزلی به توریسم و گردشگری است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، عباس آخوندی در آیین افتتاح پروژه‌های زیرساختی، گردشگری و صنعتی که با حضور معاون اول رییس جمهور در منطقه آزاد انزلی برگزار شد، با تاکید بر اینکه حمل و نقل ترکیبی یکی از موضوعاتی است که عمده تمرکز ما صرف آن می‌شود، اظهار کرد:از هر کریدور و مسیر جدید استقبال می‌کنیم و اگر تاجران و حمل و نقل کنندگان حق انتخاب‌های مختلف داشته باشند نهایتا به نفع کشور تمام می‌شود.

امروز یکی از مهم‌ترین مولفه‌های کشور توسعه جریان محور است

وی با بیان اینکه هیچ کدام از کریدورها رقیب هم نیستند و همه آن‌ها از نظر ما یک ظرفیت ملی محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم‌ترین مولفه‌های کشور توسعه جریان محور است و قابلیت‌های ویژه‌ای در مناطق آزاد کشور در حوزه بنادر وجود دارد که زمینه ایجاد توسعه را فراهم می‌کند .

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با احداث بندرکاسپین و همچنین اجرای طرح توسعه بندرانزلی به عنوان قدیمی‌ترین و فعال‌ترین بندر کشور فرصت‌های مناسبی را در اختیار سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصاد کشور قرار می‌دهد، تصریح کرد: برخورداری استان گیلان از مزیت‌های نسبی در حوزه‌های صادراتی، ترانزیت و به ویژه گردشگری در کنار سایر مزایای منطقه آزاد انزلی نوید بخش رونق و شکوفایی اقتصادی استان گیلان بوده و موجب می‌شود تا در آینده نزدیک اثرات مثبت احداث ظرفیت‌های جدید بندری در شمال کشور نمایان شود.

وی افزود: هم افزایی میان خدمات قابل ارائه میان بنادر کاسپین و انزلی سبب می‌شود تا استان گیلان در راستای صادرات، واردات و ترانزیت در سطح کشور به ایفای نقش کلیدی خود بپردازد و به کمک شرکای تجاری خود در این منطقه نسبت به جذب گروه‌های مختلف کالا اقدام کرده و رضایت بیشتر تجار و صاحبان کالا را فراهم کند.

نگاه بندرکاسپین و منطقه آزاد انزلی به توریسم و گردشگری است

آخوندی با تاکید بر اینکه ایجاد تبادل اقتصادی بین زیرساخت‌های بندری و افزایش حجم تجارت در دریای خزر یکی از مزایای بندر کاسپین است، خاطر نشان کرد: نگاه بندرکاسپین و منطقه آزاد انزلی به توریسم و گردشگری است و این در حالیست که تجارت از اهداف دیگر این بندر بشمار می آید و این دو مهم می‌توانند مکمل یکدیگر باشند.

کار ساخت راه آهن رشت – قزوین در مراحل پایانی قرار دارد

وی با بیان اینکه نزدیکی دو بندر و استفاده از زیرساخت‌ها و تجهیزات یکدیگر نیز از دیگر مزیت‌های آنان است، ادامه داد: کار ساخت راه آهن رشت – قزوین در مراحل پایانی قرار دارد که به زودی افتتاح می‌شود و ریل رشت – منطقه آزاد انزلی نیز در 3 بخش در حال اجراست که با احداث آن می‌توانیم حمل و نقل ترکیبی را در این منطقه داشته باشیم و با اتصال منطقه آزاد انزلی به ریل سراسری شاهد رونق اقتصادی و تجاری خواهیم بود .

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وجه تمایز این بندر در موضوع توریسم و گردشگری است، گفت: وجود پتانسیل مناسب و فرصت‌های بی‌نظیر گردشگری در بخش دریا و خشکی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و برخورداری از زیست بوم جنگل و دریا در فاصله نزدیک و بعضا در کنار یکدیگر می‌تواند با احداث مارینای تفریحی میان کاسپین و انزلی در گام اول و آستارا و چمخاله در گام دوم و سایر نقاط در گام های بعدی می‌تواند در جهت جذب گردشگر داخلی و خارجی در این منطقه موثر باشد.

وی خاطر نشان کرد: این امر در ادامه فرصت‌های شغلی متعدد ایجاد می‌کند و باعث بهبود وضعیت استان در جهت ایجاد اشتغال پایدار در سطح گسترده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه