English

رئیس شورای اسلامی شهر رشت اعلام کرد:

مرمت بلدیه از سوی شهرداری به زودی آغاز می شود/ بودجه های شهرداری کفاف اجرای چنین پروژه های کلانی را نمی دهد

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: با صدور مجوز از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و معرفی ناظر پروژه مورد تایید این اداره، به زودی مرمت بلدیه از سوی شهرداری آغاز می شود.

مرمت بلدیه از سوی شهرداری به زودی آغاز می شود/  بودجه های شهرداری کفاف اجرای چنین پروژه های کلانی را نمی دهد

به گزارش خبرگزاری موج  از گیلان، سید امیر حسین علوی  بیان کرد: شهرداری رشت طرح مرمت و احیای ساختمان بلدیه را در قالب پروژه های بازآفرینی مطالعه کرده و پیمانکار اجرای آن نیز از سوی سازمان عمران در دست اقدام است و با صدور مجوز از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و معرفی ناظر پروژه مورد تایید این اداره، به زودی مرمت بلدیه از سوی شهرداری آغاز می شود.

  بودجه های شهرداری کفاف اجرای چنین پروژه های کلانی را نمی دهد

وی به هزینه های کلان برای پروژه های بازآفرینی اشاره نمود و تاکید کرد: قطعا بودجه های شهرداری کفاف اجرای چنین پروژه های کلانی را نمی دهد و لازم است استاندار محترم نگاه ویژه ای به مرکز استان داشته و از اعتبارات دولتی برای اجرای پروژه های بازآفرینی اختصاص دهد.

رئیس شورا از صدور مجوز برای مرمت ساختمان تاریخی بلدیه رشت از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان خبر داد و تصریح کرد: به زودی پروژه مرمت و احیای عمارت بلدیه از ردیف بودجه شهرداری آغاز می شود.

ساختمان های میراثی هویت شهر رشت

وی ساختمان های میراثی این شهر را هویت رشت توصیف کرد و افزود: طرح مطالعه مرمت و احیای ساختمان میرزا خلیل رفیع، مریض خانه بلدیه، کاروانسرای سعادت، کاروانسراهای ملک، طاقی کوچک و طاقی بزرگ نیز در قالب پروژه های بازآفرینی در دست اقدام است.

علوی خاطر نشان کرد: محوطه سازی و سنگ فرش محور پیرسرا نیز از دیگر پروژه های باز آفرینی است که از سال گذشته مطالعه آن از سوی شهرداری آغاز شده و با تامین اعتبار این پروژه، شهرداری تلاش دارد این محور را به عنوان محور صنایع دستی در حوزه گردشگری احیا نماید.

محوطه سازی و اجرای پروژه پل طبیعت، تملک چند باب مغازه در قیصریه آهنی برای احیای این سرا و تجهیز رصد خانه کوشیار گیلانی و احداث مدرسه تالابی در محدوده تالاب عینک، از دیگر پروژه های در حال مطالعه در قالب باز آفرینی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی