English

با حضور معاون اول رییس جمهور؛

۲ پروژه سرمایه گذاری در حوزه تولیدات صنایع های تک و داروسازی افتتاح شد

با حضور معاون اول رییس جمهور، 2 پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه تولیدات صنایع های تک و داروسازی و با سرمایه گذاری 35 میلیارد تومانی افتتاح شد.

2 پروژه سرمایه گذاری در حوزه تولیدات صنایع های تک و داروسازی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور، دکتر سالاری استاندار گیلان و جمعی از مقامات کشوری و استانی 2 پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه تولیدات صنایع های تک و داروسازی و با سرمایه گذاری 35 میلیارد تومانی با میزان اشتغال زایی 105 متر افتتاح شد.

پروژه تولید مواد افزودنی ضد یخ، روغن ترمز، روغن موتور، اسپری مو و انواع خوشبو کننده هوا نخستین پروژه ای است که به لحاظ برخورداری از تکنولوژی بالا و با در نظر گرفتن عواملی چون وجود نیروهای تحصیلکرده و متخصص در استان گیلان و با استفاده از مزایای قانونی منطقه و به منظور دستیابی به بازارهای صادراتی کشورهای حاشیه دریای خزر در زمینی به مساحت 11 هزار و 763 متر مربع واقع در شهرک صنعتی شماره 2 منطقه آزاد انزلی مورد بهره برداری قرار گرفت.

در پروژه مذکور که در ساخت آن از استانداردهای روز دنیا استفاده گردیده، سرمایه گذاری بالغ بر 250 میلیارد ریال صورت پذیرفته که زمینه اشتغال 70 نفر را به صورت مستقیم ایجاد نموده است.

تولیدات کارخانه مذکور شامل انواع ادتیو ضد یخ و روغن ترمز های DOT3, DOT4 و همچنین اسپری مو و خوشبو کننده هوا می باشد که کشور را از واردات بخش عمده ای از مواد مذکور بی نیاز نموده و به لحاظ استفاده از خط تولید با استانداردهای روز دنیا از اروپا قابلیت صادرات به کشورهای همسایه را نیز خواهد داشت.

همچنین به صورت همزمان طرح تولید داروی ام اس توسط معاون رییس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

این طرح که برای ساخت آن سرمایه گذار بخش خصوصی بالغ بر 100 میلیارد ریال در زمینی به متراژ یک هزار و 681 متر مربع و در 3 طبقه در شهرک صنعتی شماره 2 منطقه آزاد انزلی هزینه کرده و با شروع به کار آن زمینه اشتغال 35 نفر از نیروهای تحصیل کرده و متخصص را فرآهم نموده است.

پروژه مذکور در راستای اولویت‌های واگذاری زمین به صنایع های تک و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده و با عنایت به دانش بنیان بودن فرایند تولید پروژه مذکور در سال موسوم به " حمایت از کالای ایرانی" کشور از واردات بخشی از محصول یاد شده نیز بی نیاز خواهد شد.

از نقاط قوت پروژه مذکور تخصص سهامداران شرکت مجری می باشد که عمدتاً از اساتید برتر دارو سازی کشور بوده و سهامداران مذکور با عنایت به وجود فارغ التحصیلان و نیروهای تحصیلکرده فراوان استان گیلان در رشته های پزشکی و بالاخص داروسازی، منطقه آزاد انزلی را جهت اجرای پروژه انتخاب نموده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه