English

رئیس کل دادگستری گیلان بیان کرد:

دادستان‌های استان در انجام وظایف نظارتی خود کوتاهی نمی کنند/توجه به حقوق عامه مهم‌ترین رسالت‌ دستگاه قضایی

رئیس کل دادگستری گیلان از عزم و اراده دستگاه قضایی در مبارزه با فساد گفت و افزود: سازمان بازرسی و همچنین دادستان‌های استان در انجام وظایف نظارتی خود کوتاهی نکرده و در مسیر احقاق حقوق عامه تلاش می‌کنند.

دادستان‌های استان در انجام وظایف نظارتی خود کوتاهی نمی کنند/توجه به حقوق عامه مهم‌ترین رسالت‌ دستگاه قضایی

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، احمد سیاوش‌پور امروز در مراسم بزرگداشت هفته قوه قضائیه در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی که در دادگستری استان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و یاران باوفایش اظهار کرد:  سالانه 8 تا 10 درصد به تعداد پرونده‌های وارده به دادگستری افزوده می‌شود.

وی افزود: سال گذشته 479 هزار و 284 پرونده وارده به شعب دادگستری، توسط 352 نفر از قضات مورد رسیدگی قرار گرفت.

درگیری و نزاع‌های فردی و فیزیکی بیشترین جرائم را در گیلان به خود اختصاص داده است

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان این‌که درگیری و نزاع‌های فردی و فیزیکی بیشترین جرائم را در گیلان به خود اختصاص داده است، افزود: کاهش نزاع و درگیری نیازمند فرهنگ‌سازی است.

همایش قضایی

وی خاطرنشان کرد: تعداد شعبه‌های دادگاه‌های تجدید نظر در استان گیلان 20 شعبه که از این تعداد 10 شعبه حقوقی و 10 شعبه کیفری است.

وی از عزم و اراده دستگاه قضایی در مبارزه با فساد گفت و افزود: سازمان بازرسی و همچنین دادستان‌های استان در انجام وظایف نظارتی خود کوتاهی نکرده و در مسیر احقاق حقوق عامه تلاش می‌کنند.

توجه به حقوق عامه را  مهم‌ترین رسالت‌ دستگاه قضایی

سیاوش‌پور توجه به حقوق عامه را  مهم‌ترین رسالت‌های دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: جایی که توسعه استان در بحث صنعت، عمران و نوسازی همراه با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی باشد دستگاه قضایی همراه با سایر نهادها در مسیر توسعه خواهد بود؛ اما اگر برخلاف این موضوع باشد و موجبات تخریب را به همراه داشته باشد دستگاه قضایی به جد ورود و با متخلفین برخورد خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه